Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a susținut marți că prin ordonanța care va modifica legea taximetriei nu se vor lua măsuri care să îngrădească în vreun fel companiile de taxi care sunt pe piață.
"Eu nu am văzut o așa ordonanță (ordonanță de urgență pentru modificarea Legii taximetriei - n.r.) și nu pot să mă pronunț pe ce se va întâmpla în viitor (...). Noi trebuie să fim foarte atenți la modul în care este reglementat un domeniu. Înțeleg că este un proiect de lege înaintat de un grup de parlamentari și pe partea de ridesharing - se va dezbate în comisii și ulterior va intra în plen. Eu sub nicio formă, împreună cu colegul de la Dezvoltare, nu vrem să îngrădim sau printr-o măsură care este pusă în acea ordonanță să îngrădim în vreun fel vreuna dintre companiile care sunt pe piață. Am lucrat la acea ordonanță, aici venim să combatem pirateria, nimic altceva", a spus ministrul Transporturilor, la Parlament, potrivit Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a precizat că nu are nicio problemă ca firmele Uber și Taxify să rămână în țară, dar "totul trebuie reglementat".
"Eu, personal, nu am nicio problemă cu nicio aplicație și dacă este un proiect de lege, așa cum înțeleg că a fost făcut la Parlament, îl discutăm, venim cu amendamente să îl îmbunătățim și după aceea mergem mai departe cu el la vot", a arătat Cuc.
Săptămâna trecută, după ce Profit.ro a relatat că Guvernul a redactat un proiect de ordonanță de urgență care modifică transportul în regim de taxi, reprezentanții platformelor Uber și Taxify s-au unit în premieră, solicitând Guvernului să amâne aprobarea unui astfel de act normativ până când în România nu va exista un cadru de reglementare similar altor țări membre UE, apreciind că ordonanța pregătită poate duce la limitarea sau chiar dispariția serviciilor alternative de transport urban.
Proiectul este avansat în contextul în care taximetriștii au protestat recent, din nou, în fața Guvernului, reclamând o lipsă de reacție a autorităților față de cerințele lor față de platformele de carsharing, fiind invocate companiile Uber, Clever și Taxify, ultimele două pe motiv că - potrivit protestatarilor - ar fi facilitat înscrierea în aplicație și a altor șoferi decât taximetriști profesioniști. La acel moment, Ministerul Transporturilor le-a transmis că le va rezolva solicitările.
Profit.ro a relatat recent că o asociație din București și mai multe firme de taximetrie au dat în judecată subsidiarele locale ale companiilor americane Uber și estoniene Taxify pentru concurență neloială, demersul fiind similar unui litigiu pe care taximetriștii din Cluj-Napoca l-au inițiat împotriva Uber și în care au avut, în vară, câștig de cauză.