Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că dorește realizarea a trei proiecte: Autostrada Brașov – Făgăraș, o autostradă spre sudul litoralului și continuarea magistralei de metrou M5 care să traverseze Bucureștiul de la est la vest.
Cătălin Drulă a declarat, vineri, într-o conferință de presă, că un proiect important pe care dorește să-l realizeze este Autostrada Brașov – Făgăraș, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“A13 Brașov – Făgăraș, acest sector între Brașov și Făgăraș, a făcut parte din Autostrada Transilvania și a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani să spunem și aș vrea să-l scoatem de acolo și să îl facem pentru că traficul cere acest sector și ajută și Moldova, ajută și zona Brașovului, ajută și sudul țării, e un coridor important de conectare. Am spus doar Brașov - Făgăraș pentru că Sibiu - Făgăraș este deja aproape finalizat studiul de fezabilitate în derulare de cinci ani și acolo lucrurile sunt mai avansate”, a explicat ministrul Transporturilor.
El a afirmat că un alt proiect este realizarea unei autostrăzi spre sudul litoralului, care să ocolească stațiunile aglomerate.
“Un alt proiect este continuarea Autostrăzii A4 spre sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud ca ocolitoare a Constanței să continue peste Canalul Dunăre Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol și să ajungă cel puțin în prima fază cel puțin până în zona Olimp, un bypass al stațiunilor aglomerate. Avem o fază avansată, un studiu de fezabilitate acolo, numele nu e chiar clar la ce se referă, se numește Alternativa Techirghiol. E un obiectiv important pe care îl vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante și trebuie construit”, a menționat ministrul Transporturilor.
El a mai afirmat că dorește și continuarea magistralei de metrou M5.
“În ceea ce privește rețeaua de metrou, cea mai importantă linie, Linia M5, continuarea magistrale M5 de la Eroilor, acel sector care a fost deschis între Drumul Taberei și Eroilor, mai departe spre centrul Capitalei, la Universitate și de acolo la Iancului și Pantelimon. Această magistrală est-vest care traversează Capitala, similară magistralei existente M2 care e de la nord la sud, ar ajuta enorm în termen de trafic care să meargă în subteran și să decongestionăm ce este la suprafață. Aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, densitatea populația este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș”, a explicat Cătălin Drulă.