Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, în județul Arad, că lucrările la calea ferată care mai sunt de executat între Curtici și Simeria ar putea să fie finalizate până în august 2024, de când ar urma să se circule pe o infrastructură nouă, dar și cu trenuri noi.
Ministrul a vizitat șantierul tunelului din zona comunei arădene Bata și s-a declarat încrezător că de anul viitor condițiile de transport pe calea ferată vor fi îmbunătățite și prin achiziția de trenuri noi, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Azi am vrut să văd aceste proiecte care ar trebui, în vara anului 2024, undeva în august, să ducă la următorul lucru, și anume la a putea circula pe o linie modernizată de la Curtici până la Sighișoara. (…) În acest moment noi avem în licitație achiziția a 161 de garnituri de tren noi în România. De 25 de ani nu s-a cumpărat nici măcar o garnitură de tren nou în România. În acest moment avem în licitație, pe bani europeni, pe proiecte europene… Undeva la sfârșitul acestui an va veni prima garnitură de tren nou, ceea ce e un lucru bun, pentru că știm cu toții că nu sunt cele mai bune condiții de circulat pe tren în România”, a spus ministrul.
El s-a referit și la proiectul de construire a ultimei părți din centura municipiului Arad, care va închide inelul în jurul orașului.
„Cred că până la finalul acestei luni vom putea să dăm autorizația de construcție pentru Varianta de ocolire Arad – Est. Sunt toate documentațiile depuse la minister”, a declarat Grindeanu.
Tunelul săpat în munte în zona localității arădene Bata are o lungime de 649 metri, iar prin acesta va trece o cale ferată de mare viteză. Muntele a fost străpuns la începutul acestui an, dar se continuă lucrările de amenajare a tunelului, urmate de instalarea șinelor, electrificare și realizarea instalației de semnalizare.
Tunelul este construit în cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3”.
În luna iunie, președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, anunțase că proiectul de construire a Centurii de Sud-Est a primit acordul de mediu.
CITEȘTE ȘI Siveco România își schimbă denumirea„Am fost informați de către Agenția pentru Protecția Mediului Arad că nu este necesară evaluarea impactului asupra mediului pentru această investiție. Îmi doresc ca proiectul să decurgă bine în continuare, iar în 2024 să putem deja circula pe noua centură”, spunea Cionca.
Proiectul segmentului de centură include o șosea de 11 kilometri (dotată cu pistă de biciclete), un pasaj de trecere peste calea ferată (la Vladimirescu) și un pod peste Mureș (la Fântânele), asigurându-se legătura între DN 69 Arad-Timișoara și DN 7 Arad-Deva, dar și racordarea la Autostrada A1. Contractul pentru proiectarea tehnică și execuția lucrării a fost semnat în octombrie 2022, în prezența premierului de atunci, Nicolae Ciucă, când a fost anunțată valoarea investiției – 308 milioane de lei.