Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat rezilierea contractului cu firma italiană Todini pentru descărcarea de pe autostrada A1 către Timișoara de la Sânandrei. Progresul este de doar 5% în acest an, a explicat ministrul.
”Legat de descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, firma Todini. Răbdarea a ajuns la capăt, reziliem contractul. Modul în care au gestionat această lucrare nu poate fi acceptat. Au făcut progres, de la începutul anului, 5 la sută. Este un lucru pe care nu îl putem accepta. Nu sunt adeptul rezilierii contractelor că nu e treaba unui ministru să facă lucrul acesta. Dar atunci când lucrurile nu merg, trebuie să iei decizii. O să încercăm să intrăm pe o procedura rapidă astfel încât să avem foarte repede un costructor”, a declarat Sorin Grideanu.
Ministrul Transporturilor a adăugat că a vizitat și alte șantiere unde lucrurile merg mai bine decât pe acest tronson de drum.
”Vin de pe șantiere unde sunt lucrări foarte grele. Astăzi am fost pe Autostrada Transilvania, am văzut două loturi care cred eu că sunt cele mai grele din țară în acest moment, de la Nădășel la Poarta Sălajului, unde se lucrează extraordinar de greu pentru că o iau la vale dealurile, dar se lucrează, e o mobilizare exemplară acolo, cu pasaje, cu poduri. Aici e drum drept de vreo 10 kilometri care nu trece niciun rău, nimic deosebit, dar domnii aceștia nu au fost în stare să se mobilizeze. Deci s-a terminat, se reziliază contractul, asta este”, a spus Grindeanu.
Contractul pentru construirea noii descărcări de pe Autostrada A1, la Timișoara, a fost câștigat de firma italiană Todini Costruzioni Generali S.p.A., aceasta fiind și singura companie care a depus o ofertă în vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecată la prețul de 189.571.920,62 de lei (fără TVA), adică aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garanție a lucrării este de 7 ani, scrie News.ro.
Traseul drumului de legătură începe cu 300 de metri înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 kilometri.
Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza prevăzută în proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Durata de execuție a contractului, semnat încă din ianuarie 2021, era de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor. Astfel, termenul de finalizare ar fi trebuit să fie martie 2023, însă a fost prelungit.
Drumul, cu câte două benzi pe sens, care va porni de la intersecția cu Sânandrei, va fi, practic, a treia descărcare de pe autostrada către Timișoara, după Remetea și Giarmata. Vor tranzita noua legătură între 25.000 și 29.000 de mașini, conform estimărilor din proiect.