Destinația României ca cimitir de mașini al Europei va fi descurajată prin creșterea impozitelor pe mașinile vechi, ținta fiind ca, în 10-15 ani, să nu mai existe pe piață mașini cu motor pe benzină sau pe diesel, a transmis ministrul Mediului, Tánczos Barna, care lucrează în acest moment la noua taxă auto.
Ce este pregătit ca nouă taxă auto mai poate fi văzut AICI
„Schimbările climatice vor afecta viața noastră de zi cu zi. Va trebui să circulăm altfel, nu vom mai foloși mașini cu ardere internă. În 10-15 ani, nu vor mai exista pe piață mașini cu motor pe benzină sau pe diesel, companiile vor trebui să reducă consumul de energie pe fosili. Totul se va transforma în scheme financiare de contribuție sau de beneficiar. Concret, cine nu respectă aceste nivele scăzute de emisii de dioxid de carbon va plăti, cei care vor trebui ajutați să ajungă la acele niveluri de neutralitate vor fi sprijiniți financiar.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Media de vârstă a mașinilor pe stradă este de 12 ani. România nu va scăpa de măsuri prin care să descurajeze acest comportament. Nu vorbesc de persoanele care sunt imposibilitatea de a cumpăra o mașină nouă. Vorbesc despre acele persoane care își pot cumpăra o mașină mai mică, dar mai puțin poluantă. Eu, statul român, voi descuraja prin impozit, vor crește impozitele la aceste mașini. Cei sensibili social vor fi ajutați de stat.
2021 trebuie să fie anul în care vom descuraja folosirea mașinilor poluante. Avem deja discutii la nivelul Guvernului, al mininsterului de resort", a arătat ministrul la România TV.
CITEȘTE ȘI Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din OtopeniTánczos Barna a declarat, într-o conferință de presă, că la programul Rabla sunt peste 42.000 de solicitări, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO Știrile Profit News cu Adriana Nedelea: Ministrul Energiei, reacție la OMV "Sunt peste 39.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor fizice. Sunt peste 2.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor juridice. Adunate, Rabla Clasic are rezervări de peste 42.000 de unități din aprilie până acum. În cele patru sau cinci luni, acest interes deosebit arată că bugetul actual trebuie suplimentat astfel încât la finalul anului să putem finanța toate solicitările. Din Rabla Plus vin câteva mii de solicitări, în paralel cu tichetul pentru Rabla Plus se solicită și sprijinul lui Rabla Clasic. Sunt aproape 50.000 de mașini rezervate folosind tichetul de 7.500 de lei din Rabla Clasic. Este nevoie de o majorare a bugetului, eu susțin o solicitare a AFM, în cazul în care această solicitare ajunge la minister o voi susține”, a explicat ministrul Mediului.
El a fost întrebat ce soluții caută statul pentru a descuraja importul de mașini vechi, în condițiile în care în primele șase luni ale anului au intrat în țara noastră peste 200.000 de asemenea autovehicule.
"Susțin nevoia schimbării la nivel național pe această abordare, este nevoie de o schimbare susținută și impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. Am început discuțiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor și Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil. Susțin că nu putem deveni depozitul de mașini vechi al Uniunii Europene și, dacă acest lucru înseamnă modificare legislației, voi susține aceste modificări. Trebuie să abordăm problema în mod rațional, sunt foarte mulți cetățeni care nu aduc de bună voie mașini vechi și nu umblă cu mașini mai vechi de 15 ani în România, sunt situații de ordin social, unde trebuie să avem o soluție pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o mașină de 15-20 de ani la una nouă”, a transmis Tánczos Barna.
El consideră că trebuie descurajate de la achiziția unor mașini vechi persoanele care și-ar putea cumpăra unele noi, dar de altă clasă și de alt nivel.
"Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluția este impozitarea. Dacă cineva merge cu o mașină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, și și-ar permite o mașină mai puțin poluantă, dar de altă clasă și de alt nivel, acolo soluția este impozitarea, descurajarea. Dar pe partea socială, acolo unde cineva și-ar dori foarte mult o mașină nouă, dar nu își permite și bugetul familiei nu îi permite să își asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetățean și nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a transmis ministrul Mediului.