Autorizația de începere a lucrărilor de construire la infrastructura podului suspendat peste Dunăre, din zona Brăila, a fost emisă miercuri, anunță Ministerul Transporturilor. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, este de aproximativ 139 de milioane de lei.
Ministerul Transporturilor a emis, miercuri, autorizația de începere a lucrărilor de construire la infrastructura podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, scrie News.ro.
Amplasamentul podului este situat la kilometrul fluvial 165+800 (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), peste fluviul Dunărea în zona Brăila, pe teritoriul administrativ al localităților Brăila și Vădeni, aparținând județului Brăila, și pe teritoriul administrativ al localităților Smârdan și Jijila, aparținând județului Tulcea.
CITEȘTE ȘI Piața auto din România - segmentul SUV a atins noi cote record. Cele mai căutate mărci auto pe Autovit.roPotrivit sursei citate, lucrările la acest obiectiv de investiții presupun mai multe etape. În această primă etapă se vor executa cele două turnuri ale podului, pe malul Dunării (fundații și elevații), în zona județelor Tulcea și Brăila, precum și primele lucrări la zona de ancoraj a podului, situată în județul Tulcea.
"Acestea reprezintă partea cea mai importantă a infrastructurii podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila pentru că de cele două turnuri de susținere se va lega toată suprastructura podului", se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.
Lungimea totală a podului de la Brăila este de 1.974 de metri, cu o deschidere centrală de 1.120 de metri și două deschideri laterale de 489 de metri și, respectiv, 364 de metri. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, este 139.541.150 de lei.
Durata de execuție prevăzută în autorizație este 17 luni de la data începerii efective a lucrărilor.
Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată, în octombrie 2017, câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, lucrare cu o valoare de aproape două miliarde de lei, fără TVA, considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.