Mercedes-Benz a vândut în primele nouă luni ale acestui an 1,8 milioane autovehicule, autoturisme și vehicule comerciale, potrivit datelor publicate de companie. Chiar dacă ultimul trimestru a adus o creștere a vânzărilor, după trei trimestre Mercedes își menține o scădere de peste 10 procente, din cauza efectelor pandemiei.
Marca Mercedes-Benz, cumulat divizia de autoturisme și cea de vehicule comerciale, a raportat un volum de vânzări de 1.792.744 unități, în intervalul ianuarie – septembrie, în scădere cu 12,2% comparativ cu 2019. Datele includ și ultimele volume vândute de Smart.
Scăderea înregistrată de divizia de autoturisme a fost de -13,4%, la un volum de 1,57 milioane unități, însă exclusiv marca Mercedes-Benz (fără Smart) a avut un declin de 10,2% (1,54 milioane unități). Divizia de vanuri a raportat 221.879 unități vândute, cu 13,2% mai puține. Compania nu a publicat date procentuale pentru Mercedes Cars & Vans, fiind primul an în care cele două divizii funcționează împreună, însă cifrele relevă o scădere de peste 13 procente, bazată pe vânzările însumate ale Mercedes Benz Cars și Mercedes Benz Vans din 2019 (circa 2,06 milioane unități).
CITEȘTE ȘI VW ID.3 a depășit Tesla și a devenit cel mai vândut automobil din Norvegia, în septembrieCeea ce este mai important în acest moment pentru companie este faptul că ultimul trimestru, iulie – septembrie, a înregistrat o creștere a cererii, cu 3,9%. Dintre piețele regionale, China este responsabilă cu un avans de 23,4%, care compensează, în realitate, scăderile din Europa (-0,4%) și America de Nord (-9,8%). De asemenea, piața de origine, Germania, a raportat o creștere cu 4 procente, în intervalul iulie – septembrie, ceea ce reprezintă încă un semnal pozitiv pentru marcă.
„Cererea din partea clienților în al treilea trimestru a fost semnificativ mai mare decât ne-am asumat în martie și aprilie, în perspectiva provocărilor generate de pandemie. Pe de altă parte, al treilea trimestru ne arată cât de diferită este situația regional, pe piețe și pentru dealerii noștri”, a explicat Britta Seeger, director pentru vânzări și marketing al Mercedes Benz AG și Daimler AG.