Mercedes-Benz, divizia premium a Daimler, este foarte aproape de a deveni cel mai mare producători de automobile de lux la nivel global, în funcție de vânzări, după ce, luna trecută, livrările sale au avut o creștere mult mai puternică comparativ cu ale principalilor rivali. Astfel, în timp ce vânzările BMW și Audi au avansat cu puțin peste 1%, Mercedes a avut, din nou, un ritm de creștere de două cifre.
Vânzările Mercedes-Benz au urcat în primele zece luni din acest an cu 11,7%, la 1,71 milioane de mașini. În octombrie, vânzările Mercedes au crescut cu 11,5% pe plan global, la 173.096 de autovehicule. Mercedes, care a urcat în 2015 pe poziția a doua în topul producătorilor de mașini premium, a declarat, la începutul anului, că vrea să depășească BMW până în 2020, fără să sacrifice însă marja de profit.
Rivalul său, BMW, a vândut în în primele zece luni 1,65 milioane de mașini, în creștere cu 5,5% față de perioada similară a anului trecut. Luna trecută, vânzările au fost de 166.805 unități, reprezentând o creștere foarte modestă, de 1,1% în ritm anual. BMW este liderul pieței auto premium de 10 ani, însă, de la începutul anului acesta, clasamentul este dominat de Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a Daimler.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen, se află pe poziția a treia, atât în funcție de vânzările din luna octombrie cât și după primele zece luni. Producătorul german a vândut 1,56 milioane de mașini în perioada ianuarie-octombrie, în creștere cu 4,2% în ritm anual. Luna trecută, Audi a livrat 150.950 de unități, reprezentând o creștere de doar 1,2% față de octombrie 2015.
Anul trecut, BMW a reușit să păstreze poziția de lider al pieței de mașini premium, după ce a vândut 1,9 milioane de automobile, cu 5,2% mai multe decât în 2014, aceasta fiind însă cea mai lentă creștere anuală înregistrată de producătorul german din 2009. Mercedes a depășit Audi în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume, pentru prima dată din 2010, urcând pe poziția a doua. Audi a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor de doar 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini, coborând pe poziția a treia.