Situația campaniilor de rechemare din acest an plasează marca germană Mercedes-Benz pe primul loc în Europa, cu cele mai multe campanii înregistrate. Brandul premium german a fost și în 2023 pe primul loc.
În primele șase luni ale acestui an au fost înregistrate deja 113 recall-uri ale mărcilor auto, potrivit datelor din sistemul european de alertă, care arată că principalele motive pentru care au fost inițiate demersurile de rechemare sunt rănirea pasagerilor sau altor persoane (86 de campanii), riscul de incendiu (32 de campanii), impactul asupra mediului (patru campanii).
Cele mai multe raportări inițiate de țările membre ale UE au venit din Germania (77 de campanii), unde KBA, autoritatea federală de transport, are și cel mai riguros sistem de monitorizare și demarare a rechemărilor. Franța s-a aflat pe locul al doilea, cu 17 campanii, iar Portugalia pe locul 3, cu 11 campanii.
Mercedes-Benz a demarat în 2023 nu mai puțin de 13 campanii de rechemare, având ca obiect diferite probleme de siguranță ale modelelor sale. Printre mașinile care au făcut obiectul unor rechemări se numără SUV-urile GLE, GLS, GLC, coupe-ul CLE, modelele electrice EQS, EQS SUV, EQE, EQE SUV. Cele mai multe defecțiuni posibile au fost la instalațiile electrice, având un risc ridicat de provcare a unui incendiu.
Pe locul al doilea s-au aflat rivalii Mercedes, respectiv BMW, cu 10 campanii inițiate în primele șase luni ale anului. Cel mai recent model implicat este i4, cu o defecțiune ciudată, care spune că structura caroseriei acestui model s-ar putea fisura, cu un posibil final fatal: distrugerea structurii întregului automobil. Mașinile cu această problemă au fost produse în luna aprilie a acestui an.
Alte modele rechemate în acest an au fost Seria 2, 3 și Seria 4 (producție 2013 – 2014), impresionantul XM, a cărui bară de protecție spate prezintă riscul să se desprindă în mers, dar și cu unele probleme majore ale sistemului de frânare. Aceeași problemă a fost depistată de altfel și la X5, X6 și X7.
Hyundai a fost compania de pe locul trei, cu șase campanii de rechemare în 2024, cele mai recente fiind Kona și Elantra, cu o problemă de software al transmisiei, apoi Bayon și I20, cu probleme la ambreiaj, dar și cele două electrice, Ioniq 5 și 6, cu probleme ale chargerului.
CITEȘTE ȘI Opinii: Dacia continuă să dezamăgească la testele de siguranță și cu noul DusterMai departe, avem în primele șase luni șapte rechemări la Porsche și la Volkswgen, șase campanii la Ford și Renault, câte cinci la Audi, Citroen și Toyota, patru la Mazda și 3 la DS, Kia, Land Rover și Opel. Câte două au fost la Honda, Jaguar, Jeep, Lexus, Peugeot, SEAT, Suzuki și Volvo.
Aparent, numărul rechemărilor a scăzut, comparativ cu anul trecut. Mercedes-Benz, liderul acestor campanii și în 2023, a demarat pe parcursul celor 12 luni ale anului trecut 38 de rechemări, fiind urmt de Peugeot, cu 27, și de BMW, cu 21 de rechemări.