Mercedes-Benz, acuzată în instanță că a utilizat dispozitive care permit încălcarea standardelor de mediu

Mercedes-Benz, acuzată în instanță că a utilizat dispozitive care permit încălcarea standardelor de mediu
scris 19 feb 2016

Mercedes-Benz, divizia de lux a grupului auto german Daimler, este acuzată în instanță că a instalat dispozitive speciale pe modelele diesel, care permit autovehiculelor să încalce standardele de poluare în anumite condiții de mediu, transmit Reuters și Bloomberg.

Acuzațiile vin din partea proprietarului unui automobil Mercedes din Statele Unite, reprezentat în instanță de Hagens Berman Sobol Shapiro, o casă de avocatură implicată în mai multe procese colective împotriva Volkswagen, care susține că modelele BlueTec sunt dotate cu un dispozitiv care dezactivează sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot (NOx) la temperaturi mai mici de 10 grade Celsius.

Urmărește-ne și pe Google News

După apariția informațiilor privind posibila încălcare a standardelor de mediu, acțiunile Daimler au coborât cu peste 4% pe bursa de la Frankfurt, dar au recuperat, ulterior, o parte din acest declin. Titlurile companiei erau, în jurul orei 12:40, în scădere cu  2,3%.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mercedes a devenit lider pe piața mașinilor de lux în ianuarie, cu vânzări mai mari decât Audi și BMW CITEȘTE ȘI Mercedes a devenit lider pe piața mașinilor de lux în ianuarie, cu vânzări mai mari decât Audi și BMW

“Toate autovehiculele noastre respectă reglementările.Toate autovehiculele noastre sunt certificate potrivit legilor”, a spus Joerg Howe, purtător de cuvânt la Daimler.

Reprezentanții Daimler au declarat, în repetate rânduri, că autovehiculele companiei nu sunt echipate cu dispozitive care permit falsificare nivelului emisiilor poluante.

Mai mult, Dieter Zetsche, CEO-ul grupului auto Daimler, a criticat recent rivalul Volkswagen, afirmând că un scandal de amploarea celui în care este implicat competitorul său nu ar putea viza niciodată compania pe care o conduce. Totodată, Zetsche a afirmat că Daimler nu are de gând să renunțe la motoarele diesel și a cerut Comisiei Europene să ia o decizie rapidă cu privire la modalitatea de măsurare a emisiilor.

Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș, după ce agenția de mediu din SUA a acuzat producătorul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

Volkswagen nu este singurul producător care se confruntă cu astfel de probleme. Luna trecută, Renault a confirmat că a fost ținta unor percheziții, dar a menționat că autoritățile nu au găsit niciun dispozitiv care să falsifice emisiile poluante.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes-benz
volkswagen
emisii
poluare
oxizi de azot
scandal
renault
mercedes
daimler
bluetec
proces