Grupul Daimler AG a anunțat că divizia sa Mercedes-Benz a vândut anul trecut 2,05 milioane de vehicule, pierzând titlul global pe segmentul de mașini de lux pentru prima dată în ultimii cinci ani, transmit DPA și Reuters.
Brandul BMW raportase pentru 2021 vânzări record de 2,2 milioane de vehicule. În 2016, BMW a pierdut titlul de cel mai mare producător mondial de automobile de lux, scrie Agerpres.
De asemenea, Daimler AG a informat că anul trecut brandul Smart a livrat 38.514 vehicule, în timp ce Mercedes-Benz Vans a vândut 334.210 unități, un avans de 2,5% față de 2020.
Vânzările de automobile electrice au crescut cu peste 90%, la 99.301 vehicule, a precizat grupul german.
Cel mai semnificativ declin al vânzărilor de vehicule de pasageri în 2020 a fost înregistrat în Europa (1,2%), față de o scădere de doar 2% în China și o creștere de 0,4% în Statele Unite, a informat Daimler.
Compania susține că deficitul de semiconductori a afectat vânzările la finalul anului trecut. Pe plan global au fost vândute 464.130 mașini Mercedes-Benz în trimestrul patru din 2021, cu aproape un sfert mai puține decât în perioada similară din 2020.
Recent, Daimler anunța că între 2022 și 2030 va investi peste 40 de miliarde de euro pentru a dezvolta automobile electrice pe baterii. Daimler a precizat că, împreună cu partenerii săi, va construi opt noi uzine de baterii, pe măsură ce își va majora producția de automobile electrice, și de asemenea va fi pregătit ca până în 2030 să fie un producător care va fabrica doar vehicule electrice.
Daimler deține divizia de lux Mercedes-Benz și brandul Smart. În România, Daimler are două unități de producție, la Cugir și Sebeș.