Mercedes-Benz a înregistrat în 2016 vânzări mai mari decât BMW, pentru prima oară în ultimul deceniu, și a devenit cel mai mare producător de automobile de lux din lume, chiar dacă grupul mamă Daimler a renunțat să urmărească creșterea cotei de piață și s-a concentrat pe automobilele high-tech, transmite Reuters.
BMW a anunțat vânzarea a 2.003.359 de automobile în 2016, sub cele de 2.083.888 de unități comercializate de Mercedes.
Vânzările BMW au fost mai mari decât cele ale Mercedes începând din 2005, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Performanța este o lovitură reușită de directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, care a făcut eforturi să relanseze compania după separarea dificilă de marca americană Chrysler, în 2007.
Acum patru ani, Zetsch se confrunta cu acționarii nemultumiți că Daimler era în urma BMW și Audi, marca de lux a Volkswagen.
Zetsche a coordonat renașterea designului și tehnologiei vehiculelor Mercedes și a orientat compania spre excelența tehnologică și conducerea autonomă, în loc de obiectivele de vânzări pe termen scurt. În acest fel, a adaptat inteligența antreprenorială din Silicon Valley la aversiunea față de risc a culturii de afaceri din Stuttgart.
Daimler se pregătește totodată pentru o nouă era, în care modelul de afaceri din industria auto se îndreaptăă către producția și comercializarea de automobile unor clienți interesați de soluțiile de transport oferite de conducerea autonomă.