Mașinile fără șofer dezvoltate de Google au fost testate până în prezent pe o distanță totală de peste 3,7 milioane de kilometri, din care mai mult de 1 milion de kilometri reprezintă distanța acoperită anul trecut pe drumurile publice din California, potrivit unui raport al Waymo, fosta divizie auto a gigantului american din IT, transformată în decembrie într-o companie de sine stătătoare.
Astfel, în perioada decembrie 2015-noiembrie 2016, cele 60 de mașini autonome ale Waymo au parcurs peste 635.000 mile (mai mult de 1,02 milioane kilometri) pe străzile din California, o creștere de 50% comparativ cu precedentele 14 luni, arată datele trimise de companie autorității californiene de reglementare din domeniul auto.
În acest timp, au fost înregistrate 124 de instanțe în care controlul vehiculului a fost preluat de către șoferul însărcinat cu monitorizarea acestuia, arată datele trimise de Waymo autorității californiene de reglementare din domeniul auto, scrie MarketWatch.
CITEȘTE ȘI Daimler va produce mașini autonome pentru UberNumărul instanțelor în care mașinile au fost trecute din modul de condus autonom în modul manual a scăzut cu 75% comparativ cu anul anterior. În cele mai multe cazuri, șoferul a preluat controlul vehiculului din cauza unor discrepanțe de software, dar și din cauză că mașina a efectuat o manevră nedorită.
Google nu e singura companie care a accelerat testele cu vehicule autonome anul trecut. Conform datelor transmise autorităților din California, Tesla a efectuat teste cu patru mașini în modul de condus autonom în perioada octombrie-decembrie 2016, pe o distanță totală de 885 kilometri.
General Motors (GM) a testat 25 de mașini Chevrolet Bolt și Nissan Leaf în modul autonom anul trecut, pe o distanță totală de peste 15.730 kilometri. Toate testele au fost efectuate pe străzile din San Francisco.
CITEȘTE ȘI Ford Craiova va angaja peste 900 de persoane. Primele 100 de angajări încep luna viitoareFord a testat anul trecut doar unul dintre cele două modele autonome dezvoltate până în prezent, ambele Ford Fusion hybrid sedan, pe o distanță totală de 950 kilometri. Toate testele au fost efectuate în luna martie, iar Ford a raporat trei instanțe în care șoferul a preluat controlul vehiculului.
Mașinile autonome ale BMW au fost testate pe o distanță totală de circa 1.026 de kilometri, timp în care a fost înregistrată o singură instanță de preluare a controlului de către operatorul aflat în vehicul, din cauză că drumul nu era marcat corespunzător, iar softul mașinii nu a recunoscut banda de mers.
Nissan a testat cinci modele autonome pe străzile din California anul trecut, pe o distanță de 6.600 kilometri, în timp ce mașinile testate de divizia din SUA a Mercedez-Benz au parcurs circa 1.100 kilometri.