Maserati va lansa un SUV de dimensiuni medii și un coupe/cabrio, pentru a-și extinde gama, în planul ambițios de dublare a vânzărilor sale, până în 2022.
Maserati, una din mărcile de lux ale Fiat Chrysler Automobile, intenționează să-și dubleze volumul de vânzări în următorii 5 ani, pănă la un nivel de 100.000 de exemplare, iar în cadrul acestui plan compania intenționează să mizeze pe un nou SUV, de dimensiuni medii, dar și pe coupe-ul Alfieri, care va avea și o versiune cabrio.
Șeful Maserati, Tim Kuniskis, și-a propus să ducă performanțele Maserati la univel și mai mare al marjei de profit, respectiv 15%, de la 13,8%, o valoare foarte mare pentru industria auto.
Printre măsurile pe care Kuniskis intenționează să le ia pentru a îmbunătăți vânzările se numără și renunțarea la motoarele diesel și orientarea către propulsia hibrid, din ce în ce mai căutată pe piețele lumii. În următorii ani, Maserati va introduce nu mai puțin de 8 versiuni hibrid pentru modelele exsitente în gamă, dar și patru modele complet electrice. Noi generații pentru SUV-ul Levante și pentru limuzinele Ghibli și Quattroporte vor contribui la înnoirea gamei.
Coupe-ul Alfieri va fi un competitor foarte puternic pentru Porsche 911, prototipul său fiind deja expus la Geneva, în urmă cu 4 ani. Chiar dacă programul de dezvoltare a fost întârziat, Maserati va profita de evoluția tehnologiei și va lansa versiunea electrică a lui Alfieri, cu o viteză maximă de peste 300 km/h și o accelerație de aproximativ 2 secunde, după cum au anunțat reprezentanții Maserati. Coupe-ul va avea și o propulsie hibrid, dar vedeta va fi, fără îndoială, e-AWD, propulsată de trei motoare.
„Un automobil precum Alfieri este vital pentru un brand aspirațional precum Maserati”, după cum a declarat Kuniskis.
Celălalt model nou, un SUV cu dimensiuni mai mici decât Levante, direct competitor cu Porsche Macan, va avea, după cum se afirmă în documentul publicat de Maserati, cea mai bună platformă din clasa sa, din punct de vedere al greutății, cu o distribuție a maselor de 50/50.
Maserati a realizat o creștere substanțială a vânzărilor sale în ultimii ani, ajungând la aproximativ 50.000 de unități în 2017, de la numai 6.000 de exemplare în 2012.