O alianță de companii aeriene și aeroporturi a cerut modificări ale legislației planificate a Uniunii Europene privind schimbările climatice, argumentând că le va face mai puțin competitive față de rivalii non-europeni, transmite Reuters.
Având în vedere aviația, un sector considerat responsabil pentru până la 3% din emisiile globale, Uniunea Europeană a prezentat în iulie anul trecut planuri care prevăd reguli mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon și utilizarea amestecurilor de combustibili sintetici, precum și punerea în aplicare a unei taxe pe kerosen, scrie News.ro.
Alianța, ai cărei aproape 20 de membri includ toate filialele Lufthansa, Air France-KLM și aeroporturi importante precum Frankfurt și Schipol din Amsterdam, susține că zborurile pe distanțe lungi efectuate prin centre din afara Europei nu ar fi supuse acelorași costuri asociate, ceea ce ar duce la o potențială migrare a afacerilor către astfel de transportatori.
Alianța respinge categoric o taxă pe kerosen și propune ca suprataxa pentru protecția mediului să se bazeze pe întreaga rută de zbor, nu doar pe zborurile de tip feeder care aduc pasageri din UE către aeroporturi internaționale precum Istanbul sau Dubai.
În principiu, alianța este totuși în favoarea pachetului UE ”Fit for 55” privind schimbările climatice, care își propune să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.