Lucrările pe Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe în 10 iulie. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparație este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi

Lucrările pe Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe în 10 iulie. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparație este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi
scris 5 iul 2024

Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria a anunțat că lucrările pe Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe în 10 iulie. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparație în această secțiune este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.

”Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu - Ruse) încep de pe data de 10 iulie 2024, a comunicat astăzi Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria”, a transmis CNAIR.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO - BMW lansează, în România, cu un gigant japonez IT, centrul tehnologic în care vor fi angajați mii de oameni. La ce proiecte se lucrează CITEȘTE ȘI FOTO - BMW lansează, în România, cu un gigant japonez IT, centrul tehnologic în care vor fi angajați mii de oameni. La ce proiecte se lucrează

Instituția din Bulgaria a comunicat că lucrările de construcție se vor desfășura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul zilei, în funcție de specificul lucrărilor ce urmează a fi executate, nefiind oprirea totală a circulației, scrie News.ro.

”Procesul de lucru va fi organizat și desfășurat astfel încât vehiculele să treacă în două sensuri eșalonate pe banda pe care nu se lucrează. Este planificată realizarea lucrărilor în 6 etape. În primele două se află reparația majoră a suportului instalației de pe teritoriul bulgar. O porțiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări”, precizează Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.

Potrivit acesteia, în primul rând, circulația pe banda de intrare în Bulgaria va fi restricționată și apoi banda de ieșire pe direcția România.

Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparație în această secțiune este de aproximativ 4 luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.

”Pentru o mai bună organizare a traficului, reglarea traficului se va realiza cu semafoare adaptive. Acesta va fi relocabil și poate fi amplasat în partea relevantă a podului în curs de reparare. Ecartamentul și înălțimea unității nu permit operațiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vieții și a sănătății navetiștilor și lucrătorilor din construcții de pe șantier este esențială. Dacă executarea unor activități se poate desfășura în siguranță în timpul întunericului, acest lucru se va face”, a mai transmis instituția din Bulgaria.

Agenția de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria precizează că traseul Podului Dunării de pe teritoriul bulgar, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1.057 km.

”De la punerea sa în funcțiune acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparații majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolația și pavajul asfaltic a fost înlocuit în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalației prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolații, sisteme noi de reținere, marcaje etc”, arată compania bulgară.

Antreprenorul reparației principale a Podului Dunării este Societatea Publică cu răspundere limitată Podul Dunării. Valoarea contractului său este de 44.877.228,68 leva inclusiv TVA. Durata contractului pentru lucrări este de 730 de zile.

Supravegherea construcției va fi efectuată de „Podul Dunării-PII-Strol”. Valoarea contractului lor este de 848.400 leva, inclusiv TVA.

viewscnt
Afla mai multe despre
podul prieteniei
pod
bulgaria