Importatorul mărcii Mitsubishi în România a notificat ANPC despre două rechemări pentru vehiculele aflate pe șoselele din România, pentru două posibile defecțiuni. Unul este legat de scandalul airbag-urilor Takata, al doilea vizează sistemul Stop & Go și unitatea ECU a mașinii.
Mitsubishi a inițiat două rechemări în România pentru mai multe modele, pentru două categorii distincte de defecțiuni. Prima rechemare este mai mare și cuprinde numai modelul Lancer, care a fost echipat cu airbag-uri ale căror capse de detonare pot genera accidentarea pasagerilor. Descrierea defecțiunii posibile este similară cu cea a celorlalte mărci care au avut mașinile echipate cu aceste airbag-uri.
„În timpul declanșării airbagului pasagerului, este posibil ca din mcanismul de declanșare al acestuia să fie eliberate mici fragmente ce pot trece de airbag și pot ajunge cu viteză mare în habitaclu”. Practic, în cazul unui accident ușor, airbag-ul se transformă într-un dispozitiv care aruncă mici proiectile prin mașină. Importatorul anunță că operația de reparare constă în înlocuirea inlfatorului airbag-ului și poate dura între 1,5 și 1,7 ore. Numărul vehiculelor ce vor fi rechemate se ridică la 1418 exemplare. Aici poate fi consultată lista vehiculelor ce vor fi așteptate în service-urile dealerilor autorizați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea de-a doua rechemare în service vizează mai multe modele: Space Star, ASX, Outlander, Lancer și Lancer Sportback. Defecțiunea este una care afectează funcționarea sistemului Stop & Go și se manifestă prin imposibilitatea pornirii mașinii în trafic, după o oprire normală a sistemului Stop & Go. Cauza este o eroare de programare a computerului central (ECU), care permite oprirea mașinii în trafic chiar dacă nivelul de încărcare a bateriei este unul redus, care nu mai asigură o pornire normală a mașinii. Dacă defecțiunea se manifestă, șoferul va constata că motorul nu mai pornește, după ce oprise la semafor sau la o trecere de pietoni.
Operațiunea vizează un număr de 302 automobile Mitsubishi aflate în circulație în România. În service mecanicii vor proceda la rescrierea softului ECU, iar reparația va dura 0,3 ore.