Consolidarea Podului Grant, între Turda și Crângași, a fost finalizată, iar circulația rutieră și a tramvaiului 41 intră în normal, anunță Primăria Capitalei.
”Consolidarea Podului Grant, între Turda și Crângași, a fost finalizată! Circulația rutieră și a tramvaiului 41 intră în normal! Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a finalizat în doar nouă luni consolidarea și reabilitarea Podului Grant, pe tronsonul Turda – Crângași”, transmite Primăria Capitalei.
„Podul Grant, o legătură importantă între cartierele din nordul și vestul Capitalei, nu a mai intrat în reparații de peste 12 ani. Expertiza tehnică a arătat că lucrările nu mai puteau fi amânate. În aprilie 2019, Podul Grant a intrat în consolidare și reabilitare. Prima etapă a proiectului, între Turda și Crângași, a fost finalizată într-un timp scurt având în vedere că aici erau problemele cele mai grave. A fost modernizată și calea de rulare a tramvaiului 41, după aproape 20 de ani. A doua etapă, pe sensul Crângași – Turda, va începe când vor fi primite toate avizele pentru restricționarea etapizată a traficului”, afirmă primarul General, Gabriela Firea, scrie News.ro.
Podul Grant a fost supus unei expertize tehnice în urma căreia a fost inclus în clasa de stare tehnică IV – stare nesatisfăcătoare, doar bretelele de acces fiind încadrate în clasa de stare tehnică III – stare satisfăcătoare. Astfel, a fost realizată documentația de proiectare faza DALI, iar prin lucrările propuse pasajul urmează să fie adus la cerințele de calitate cerute de Legea 10/1995.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din aprilie 2019, au fost închise treptat bretelele de urcare/coborâre, a fost restricționat traficul rutier, iar pentru o perioadă a fost închisă totală circulația tramvaielor. În acest timp au fost realizate lucrări de reparații ale elementelor din beton, frezarea straturilor de asfalt, s-a pus hidroizolație nouă, s-a demontat calea veche de rulare a tramvaiului, au fost achiziționate și montate traverse noi, s-a montat calea de rulare a tramvaiului, s-au așternut mixturile asfaltice, s-au achiziționat noi rosturi de dilatație și de asemenea s-au consolidat pilonii aferenți pasajului. Parapetele metalic nou va fi montat ulterior deschiderii traficului, pe timpul nopții, achiziția fiind în derulare.
Lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant sunt realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje. Valoarea totală a contractului, pentru ambele tronsoane ale podului, se ridică la aproape 12 milioane de euro.
De sâmbătă, 15 februarie 2020, linia de tramvai 41 își reia circulația normală pe Podul Grant
De asemenea, linia de tramvai 41 își va relua circulația normală, sâmbătă, 15 februarie 2020, peste Pasajul Grant, ca urmare a finalizării lucrărilor de consolidare a podului, care afectau circulația tramvaiului pe două fire.
În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei Libere”, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir („la paletă”) în zona Podului Grant, din cauza lucrărilor de consolidare a pasajului.
Începând de vineri, 14.02.2020 - la ora 21:30, până sâmbătă, 15.02.2020 - la ora 05:00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulația alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe același fir.
Așadar, vineri seară, începând cu ora 21:30, tramvaiele liniei 41 nu vor mai circula, până la sfârșitul programului. Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20:00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei”, pe Bd. Ghencea, Str. Brașov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Șos. Virtuții, Calea Crângași, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Bd. Mărăști, Bd. Expoziției.
Pe sensul spre terminalul „Piața Presei”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:
· pe Bd. Ghencea, în stația „Tudor Vladimirescu”, comună cu cea a liniilor de autobuz 122, 126, 173, 185, 221, 222 și 385;
· pe Str. Brașov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 173 și 221, precum și în noile stații „Oprire”, situate înainte de intersecția cu Drumul Taberei - ramura de nord și înainte de Bd. Timișoara;
· pe Str. Virtuții, în noua stație „Oprire” amplasată după intersecția cu Bd. Uverturii, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;
· pe Șos. Crângași, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;
· pe Str. Turda, în noua stație „Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;
· pe Bd. Mareșal Alexandru Averescu, în noua stație „Oprire”, amplasată după intersecția cu Bd. Ion Mihalache;
· pe Bd. Mărăști, în noua stație „Oprire”, amplasată după intersecția cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 330;
· în terminalul „Piața Presei Libere”, comun cu cel al liniei regionale R442.
Pe sensul spre terminalul „Ghencea”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:
· pe Bd. Mărăști, în cele două stații nou înființate „Oprire”, amplasate în zona Institutului Agronomic și după intersecția cu Str. Alexandru Constantinescu;
· pe Str. Turda, în cele două stații „Oprire”, amplasate după intersecția cu Bd. Ion Mihalache și înainte de Pasajul Grant;
· pe Șos. Crângași și Str. Virtuții, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178, precum și în noua stație „Oprire” amplasată înainte de Bd. Uverturii;
· pe Str. Brașov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 105, 173 și 221, precum și în noua stație „Oprire” situată după intersecția cu Bd. Timișoara;
· în terminalul „Ghencea”, comun cu cel al liniei regionale R425.