Orice vehicul rutier antrenat de un motor încorporat și care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h va trebui omologat și înmatriculat, conform unui proiect de lege promulgat de șeful statului.
Proiectul a fost inițiat de parlamentarii UDMR și a fost adoptat de Parlament la finele lunii trecute.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Prezenta propunere legislativă văzează modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, în sensul introducerii unei noi categorii de vehicule, și anume a vehiculelor lente, pentru a putea fi înmatriculate și înregistrare de către Regia Autonomă "Registrul Auto Român", nefiind prevăzut la momentul actual în legislația națională o procedură permisivă cum este cazul altor țări membre ale Uniunii Europene”, au explicat inițiatorii.
Potrivit noii legi, vehiculul lent este definit în felul următor: vehicul rutier antrenat de un motor încorporat și care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h.
CITEȘTE ȘI Bolt anticipează că va fi cel mai mare furnizor de micromobilitate din Europa anul viitor, după noi investiții de 100 milioane euro”Fac parte din această categorie o gamă variată de vehicule, care oferă, printre altele, soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO2. Acestea sunt ușor de utilizat și pot servi atât companiilor, cât și persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri și persoane în interiorul orașelor, în zona industrială sau în zona montană”, mai explică autorii legii.
Potrivit acestora, astfel de vehicule sunt înmatriculate și folosite în diferite țări aparținând Uniunii Europene, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25km/h: ”Țările europene precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croația, Polonia, Olanda au găsit o soluție legislativă proprie pentru punerea în circulație a acestor vehicule, chiar sub denumirea de "vehicul lent", reușind astfel să reducă poluarea, datorită faptului că pentru distanțele scurte utilizează vehiculele sus-menționate”.