Limita maximă de viteză admisă pentru drumurile expres este majorată până la 120 km/h, conform unui proiect de lege promulgat de președintele Iohannis. Măsura este luată cu argumentul că drumurile expres au fost proiectate cu posibilitatea adaptării acestora la profil de autostradă, în funcție de evoluția fluxurilor de trafic.
Proiectul fusese adoptat de Parlament, prin votul final al Camerei Deputaților, în urmă cu o lună.
CITEȘTE ȘI După ce a cheltuit bani doar pe consultanță din împrumutul Japoniei pentru metrou, Guvernul era să dea înapoi o sumă mai mare din cauza... unui ”punct”De ce este important: Potrivit inițitorilor, legislația rutieră nu stabilește acum un regim diferențiat între drumurile expres și drumurile naționale europene (E) atât în ceea ce privește viteza maximă admisă pe cele două categorii de drumuri naționale, cât și din perspectiva regimului de circulație aplicabil acestora.
Autorii noii legi, inițiate de USR și prezentate anterior de Profit.ro, arată că în prezent se află în diferite etape de proiectare sau execuție drumuri expres ce vor asigura o circulație rutieră rapidă între diverse localități din România, iar măsruile propuse sunt necesare în acest context
CITEȘTE ȘI DECIZIE ”Internet pentru toată România”Prin urmare, noua lege prevede, în primul rând, majorarea limitei maxime de viteza admise pentru drumurile expres.
Astfel, limita maximă de viteză în afara localităților pe drumurile expres este majorată de la 100 km/h în prezent la 120 km/h.
În funcție de categoriile de autovehicule, în afara localităților, pe drumurile expres viteza va fi:
- majorată de la 100 km/h la 120 km/h pentru autovehiculele din categoriile A și B;
- majorată de la 90 km/h la 100 km/h pentru autovehiculele din categoriile C, D si categoria D1;
- majorată de la 80 km/h la 85 km/h pentru autovehiculele din categoriile A1, B1 si C1.
CITEȘTE ȘI FOTO O lucrare recentă de Adrian Ghenie, măsurând aproape 3 metri în lățime - vândută la New York cu peste 2 milioane de dolariClasificarea vehiculelor este explicată AICI
Noua lege instituie, totodată, reglementări similare cu autostrada și pentru drumurile expres în privința interzicerii circulației pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depășite, interzicerii învățării conducerii unui vehicul sau staționării pe banda de urgență sau acostament.
De asemenea, ca și pe autostradă, pe drumurile expres vor fi interzise circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație, staționarea ori parcarea în alte locuri decât cele special amenajate, executarea manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile.
Noile prevederi intră în vigoare peste 3 zile, după publicarea legii în Monitorul Oficial.