Leapmotor își schimbă strategia de denumiri pentru Europa, cu noul model lansat acum în China la un preț de 14.000 de dolari. Noul model a fost dezvăluit în China și poate fi comandat de clienții de pe această piață, dar la momentul la care acesta va fi lansat în Europa, numele său se va transforma în B03X, pentru a urma noua strategie de denumiri și pentru a sugera caroseria de crossover.
Inevitabil, și prețul va fi cu totul altul, pentru că mașina va avea costuri de transport și taxe vamale, ceea ce înseamnă că va costa cu cel puțin 10.000 de euro în plus.
Compania îl descrie ca fiind un „SUV premium inteligent cu rază lungă de acțiune”, deși nu este foarte clar care sunt argumentele pentru a fi încadrat ca mașină premium, în condițiile în care toate modelele mărcii s-au poziționat până acum în zona mainstream.
Constructorul chinez, care are printre acționari și compania europeană Stellantis, pune accent în prezentarea lui A10/B03X pe echipamentele high-tech și pe spațiul pe care îl oferă, în pofida dimensiunilor specifice segmentului B. De asemenea, vorbește despre „cea mai bună autonomie EV din segment”.

Dimensiunile anunțat sunt „peste 4.200 mm” lungime, o lățime de 1.800 mm și o înălțime de 1.600 mm, precum și un ampatament de peste 2.600 mm. Asta înseamnă că va rivaliza nu doar cu modelul chinezesc BYD Atto2, ci și cu modelele europene electrice Renault 4 sau Ford Puma Gen-E, fabricat la Craiova.
Leapmotor B03X folosește cea mai nouă platformă a companiei, Leap 3.5, va avea întreg pachetul de asistență pe care îl putem descoperi și pe celelalte modele ale mărcii, iar autonomia oferită de baterie va fi de 500 km în regim WLTP, care ar putea avea corespondent WLTP de aproximativ 400 km.
Printre caracteristicile oferite de tehnologia cu care este echipat B03X se numără procesorul Snapdragon 8650 care va controla sistemele de asistență și un alt cip de la Qualcomm, Snapdragon 8295P, pentru sistemul de infotainment. De asemenea, încărcarea bateriei are un timp de 16 minute de la 30 la 80%, conform primelor informații, la o stație rapidă.
Compania nu omite să descrie noul model ca „un al doilea vehicul” pentru clienții raționali, dar și ca primul vehicul pentru cei care vor o mașină de navetă zilnică, datorită prețului accesibil.
Designul noului model nu este unul foarte dinamic, ci pune mai degrabă accent pe detalii specifice SUV-urilor, având proporții rectangulare, inclusiv o parte frontală verticală și înaltă.
Lansarea pe piața din Europa este așteptată pentru prima parte a anului viitor, gama europeană a Leapmotor urmând să ajungă astfel la patru modele, după T03, B10, C11, la care se va adăuga în curând și B05, un hatchback compact, prezentat deja la Munchen.















