Landul german Brandenburg a aprobat condiționat gigafabrica de lângă Berlin a companiei americane, punând capăt lunilor de întârziere pentru investiția de 5 miliarde de euro, transmite Reuters.
Gigafabrica, care este cheia ambițiilor CEO-ului Tesla, Elon Musk, de a învinge liderul de piață european Volkswagen, trebuia inițial să fie deschisă vara trecută, scrie News.ro.
Cel mai mare producător auto din Germania deține avantajul în Europa, cu o cotă de 25% din vânzările de vehicule electrice (EV) față de Tesla, de 13%.
Premierul statului Brandenburg, Dietmar Woidke, a declarat într-un briefing de presă că aprobarea a marcat ”un mare pas în viitor”, adăugând că uzina Tesla va fi un motor industrial și tehnologic major pentru Germania și regiune.
Aproximativ 2.600 dintre cei 12.000 de muncitori estimați ai fabricii au fost angajați până acum, au declarat sindicatele luna trecută, iar Tesla este în discuții cu numeroși furnizori de piese din regiune pentru a se aproviziona cât mai mult posibil la nivel local, reducând timpii de așteptare și costurile.
Subliniind concurența intensă cu care se confruntă Tesla, Volkswagen a anunțat vineri că va cheltui aproximativ 2 miliarde de euro pentru o nouă fabrică din apropierea sediului său din Wolfsburg, pentru a produce Trinity, primul dintr-o nouă generație de vehicule electrice pentru producătorul german de automobile, construcția urmând să înceapă anul urmator.
Autorizația de construcție condiționată acordată vineri Tesla nu înseamnă că producătorul de vehicule electrice din SUA poate începe producția imediat.
Mai întâi, Tesla trebuie să demonstreze că îndeplinește numeroase condiții, inclusiv în utilizarea apei și controlul poluării aerului. Abia atunci Tesla va obține permisul de funcționare mult așteptat și va începe efectiv să lanseze cele 500.000 de vehicule alimentate cu baterii pe care dorește să le producă anual la noua fabrică, situată în mica comunitate Gruenheide.
Lansarea producției în Germania înseamnă că Tesla își va putea livra mașinile Model Y clienților europeni mai rapid și mai ieftin, după ce în ultimele luni a îndeplinit comenzile din Europa de la fabrica sa din Shanghai, în timp ce aștepta aprobarea fabricii germane.
Tesla intenționează să arate că îndeplinește condițiile impuse în următoarele două săptămâni, a declarat ministrul Mediului din Brandenburg, Axel Vogel, în timp ce obiecțiile pot fi depuse în cursul lunii următoare.
Următoarea provocare pentru Tesla va fi să mărească producția cât mai repede posibil, ceea ce Musk a spus la un târg german care a avut loc în octombrie că va dura mai mult decât construirea fabricii.
Grupurile de mediu locale s-au temut de mult că planta va avea un impact negativ asupra habitatului local.
Numeroase consultări publice, concentrate în primul rând pe acest aspect, au întârziat procesul, Musk exprimându-se iritarea în mai multe rânduri față de birocrația germană.
Fabrica, pe care Tesla a început să o construiască în baza autorizațiilor de pre-aprobare, va include și o fabrică de baterii capabilă să genereze mai mult de 50 de gigawați oră (GWh) pe an - depășind concurenții europeni.
Bateriile pentru mașinile produse în Germania vor veni inițial din China, a spus Musk, dar Tesla intenționează să atingă producția de volum la fabrica de baterii din Germania până la sfârșitul anului viitor.