Lamborghini a obținut un profit record în 2020, susținut de cererea venită mai ales din partea clienților chinezi, relatează CNBC.
În pofida închiderii fabricii timp de două luni în timpul pandemiei de Covid-19, ”taurul furios” al sectorului auto a livrat anul trecut 7.430 de automobile, în scădere cu numai 9% de la un maxim atins în 2019, scrie News.ro.
Vânzările au depășit 1,6 miliarde de euro, fiind cu doar 11% mai mici comparativ cu cele din 2019, dar compania a explicat că profitul a urcat la un nivel record pentru că clienții au comandat mașini mai scumpe, personalizate.
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin VestorPerspectivele pentru 2021 arată și mai promițătoare, deoarece creșterea acțiunilor și a valorii activelor în întreaga lume amplifică averile cumpărătorilor bogați de mașini.
Crearea de avere din criptomonede, vehicule speciale de investișii, oferte publice inițiale și preluări au creat, de asemenea, o nouă generație de cumpărători de automobile, super tineri.
CEO-ul Lamborghini, Stephan Winkelmann, a declarat pentru CNBC că producătorul auto are deja comenzi pentru primele nouă luni ale anului 2021.
”Este un pic ca la piețele bursiere. Încrederea cumpărătorilor este ridicată, abia așteaptă momentul să iasă din nou și să se bucure de viață”, a spus Winklemann.
Lamborghini, deținută de Volkswagen Group, beneficiază și de succesul SUV-ului său de 220.000 de dolari, Urus.
Producția totală a companiei s-a dublat de când compania a început să livreze Urus în 2018.
CITEȘTE ȘI Cargus, soluția de servicii personalizate pentru afacerea ta!Winkelmann a declarat că China este așteptată să devină a doua piață ca mărime a companiei în acest an, înlocuind pentru prima oară Germania.
SUA sunt încă departe de piața Lamborghini, cu livrări de 2.224 de mașini în 2020.
Cea mai mare provocare pentru Lamborghini, alături de alte companii de automobile sport precum Ferrari, McLaren și Bugatti, este înăsprirea reglementărilor privind emisiile din întreaga lume și trecerea la vehiculele electrice.
Cu Tesla care este pe care să obțină o accelerație de la 0 la 60 de mile pe oră în mai puțin de două secunde, companiile producătoare de mașini sport care au ajuns la faimă construind motoare din ce în ce mai rapide, mai puternice și designuri dramatice, trebuie acum să se redefinească într-o lume electrică. În același timp, aceștia trebuie să continue să facă plăcere clienților - colecționari bogați de mașini care adoră emoția și senzația de a forța motoarele V-8 și V-12.
Lamborghini nu a anunțat planuri pentru un verhicule electric, dar Winkelmann a sugerat că anunțurile ar putea apărea în aprilie.