Jaguar va elimina cinci modele cu profit redus anul acesta, doar SUV-ul F-Pace urmând să supraviețuiască temporar.
CEO-ul JLR a descris XE, XF sedan și wagon, F-Type și I-Pace EV ca oferind „profitabilitate aproape de zero”, relatează Auto News.

Până la sfârșitul anului 2024, SUV-ul F-Pace va fi singurul Jaguar comercializat, dar amânarea va fi de scurtă durată.
Cu o remodelare a mărcilor din portofoliu, care a însemnat transformarea modelelor Defender, Discovery și Range Rover în mărci și dispariția de facto a mărcii Land Rover, compania britanică JLR a reușit să-și revigoreze vânzările în anul fiscal încheiat pe 31 martie, la un nivel record al ultimilor patru ani.
Grupul JLR, fostul Jaguar Land Rover, a anunțat un volum al vânzărilor de 431.733 vehicule pentru anul fiscal 2023 – 2024, încheiat pe 31 martie, cu o creștere de 22% față de anul anterior și un un volum care nu a mai fost înregistrat de trei ani, la finalul unui trimestru în care creșterea s-a redus parțial, la 11% și un volum de 114.000 unități.

Motorul principal al creșterii a fost marca Defender, care înglobează practic vânzările fostului model cu același nume și care a reușit să vândă 114.546 unități în ultimele 12 luni, cu 53% mai multe decât în anul anterior. În acest fel, Defender a ajunsă să aibă o pondere de peste 25% din totalul vânzărilor, situație fără precedent.
Range Rover, cel mai scump model al mărcii și în același timp și cel mai luxos, a vând 66.200 de unități, cu o creștere de 34% dar cu o contribuție le veniturile și profitul companiei mult mai mare.

La mică distanță a fost Range Ranger Sport, modelul de performanță care a contabilizat 63.598 unități vândute și un avans uriaș, de 83%.
O pondere apropiată a avut și marca Jaguar, care a depășit cu puțin Range Rover, cu 66.866 unități livrate, dar cu o creștere de numai 7 procente, susținută în special de modelele cu combustie F-Pace și E-Pace, chiar înainte de 2025, data la care marca ar trebui să devină exclusiv electrică.
Rezultate mai puțin strălucitoare a avut Range Rover Evoque, care a scăzut cu 14%, la un volum de 47.421 unități. Tot scăderi au avut și Discovery Sport, cu 29.000 de unități, și Velar, cu 26.570 unități.

La nivel de piețe, China rămâne cea mai importantă regiune a grupului, cu un volum de 104.123 vândut în ultimul an, în creștere cu 14 procente, chiar dacă în ultimul trimestru al anului fiscal (ianuarie – martie), vânzările de aici au scăzut din cauza sărbătorilor legale cu ocazia anului nou chinezesc, sub cele din Marea Britanie și America de Nord.