Jaguar va elimina cinci modele cu profit redus anul acesta, doar SUV-ul F-Pace urmând să supraviețuiască temporar.
CEO-ul JLR a descris XE, XF sedan și wagon, F-Type și I-Pace EV ca oferind „profitabilitate aproape de zero”, relatează Auto News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Până la sfârșitul anului 2024, SUV-ul F-Pace va fi singurul Jaguar comercializat, dar amânarea va fi de scurtă durată.
Cu o remodelare a mărcilor din portofoliu, care a însemnat transformarea modelelor Defender, Discovery și Range Rover în mărci și dispariția de facto a mărcii Land Rover, compania britanică JLR a reușit să-și revigoreze vânzările în anul fiscal încheiat pe 31 martie, la un nivel record al ultimilor patru ani.
Grupul JLR, fostul Jaguar Land Rover, a anunțat un volum al vânzărilor de 431.733 vehicule pentru anul fiscal 2023 – 2024, încheiat pe 31 martie, cu o creștere de 22% față de anul anterior și un un volum care nu a mai fost înregistrat de trei ani, la finalul unui trimestru în care creșterea s-a redus parțial, la 11% și un volum de 114.000 unități.
CITEȘTE ȘI FOTO Turcii încep lucrările la cel mai dificil lot de autostradă din RomâniaMotorul principal al creșterii a fost marca Defender, care înglobează practic vânzările fostului model cu același nume și care a reușit să vândă 114.546 unități în ultimele 12 luni, cu 53% mai multe decât în anul anterior. În acest fel, Defender a ajunsă să aibă o pondere de peste 25% din totalul vânzărilor, situație fără precedent.
Range Rover, cel mai scump model al mărcii și în același timp și cel mai luxos, a vând 66.200 de unități, cu o creștere de 34% dar cu o contribuție le veniturile și profitul companiei mult mai mare.
CITEȘTE ȘI FOTO Celebrul Opel Frontera se întoarce complet electricLa mică distanță a fost Range Ranger Sport, modelul de performanță care a contabilizat 63.598 unități vândute și un avans uriaș, de 83%.
O pondere apropiată a avut și marca Jaguar, care a depășit cu puțin Range Rover, cu 66.866 unități livrate, dar cu o creștere de numai 7 procente, susținută în special de modelele cu combustie F-Pace și E-Pace, chiar înainte de 2025, data la care marca ar trebui să devină exclusiv electrică.
Rezultate mai puțin strălucitoare a avut Range Rover Evoque, care a scăzut cu 14%, la un volum de 47.421 unități. Tot scăderi au avut și Discovery Sport, cu 29.000 de unități, și Velar, cu 26.570 unități.
CITEȘTE ȘI Chinezii de la Chery, pregătiți să preia uzina Nissan din SpaniaLa nivel de piețe, China rămâne cea mai importantă regiune a grupului, cu un volum de 104.123 vândut în ultimul an, în creștere cu 14 procente, chiar dacă în ultimul trimestru al anului fiscal (ianuarie – martie), vânzările de aici au scăzut din cauza sărbătorilor legale cu ocazia anului nou chinezesc, sub cele din Marea Britanie și America de Nord.