Guvernul de la Roma caută să încurajeze alți producători auto, pe lângă Stellantis, să fabrice mașini în Italia și să sporească producția, a afirmat ministrul Industriei, Adolfo Urso, conform Reuters.
Urso a reafirmat că autoritățile italiene vor să ajungă la un acord cu Stellantis, al treilea producător auto mondial, privind majorarea producției anuale interne la un milion de vehicule și camionete până în 2028, arată Agerpres.
„Italia merită mai mult decât un producător auto”, a declarat Urso, adăugând că Executivul discută cu mari companii auto înființarea de fabrici în țară. „Cu unii din ei suntem la stadiul discuțiilor tehnice privind amplasamentul noilor unități de producție”, susține ministrul Industriei.
Surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Executivul discută cu producătorul american de vehicule electrice Tesla și un grup chinez al cărui nume nu a fost specificat.
Anul acesta, producția de automobile în Italia ar urma să depășească 500.000 de unități, în timp ce numărul înmatriculărilor depășește 1,5 milioane de vehicule.
Stellantis, care deține mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei.
Pentru necesitățile sale de baterii pentru vehicule electrice în Europa, Stellantis construiește trei „gigafactories”, în Franța, Germania și Italia, prin societatea sa mixtă ACC pe care o deține cu Mercedes și TotalEnergies.
Stellantis a produs sub 700.000 de vehicule în Italia în 2022 și în 2021. Sindicatele se așteaptau la majorarea producției în acest an în Italia la 800.000 de unități. Ultima dată când Stellantis a produs peste un milion de vehicule în Italia a fost în 2017.
CITEȘTE ȘI FOTO La Craiova au început probele cu primul avion IAR 99 SM produs chiar de Avioane CraiovaÎn prezent, Stellantis are aproximativ 45.000 de angajați în Italia, iar conform Asociației ANFIA în toată industria auto a țării lucrează peste 270.000 de persoane, direct și indirect. Sectorul auto este responsabil pentru mai mult de 5% din PIB-ul Italiei. Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preț de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China. Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajați de subvențiile guvernamentale.
Mașinile electrice de oraș din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.