Italia discută cu Tesla și trei companii auto din China pentru a aduce în țară un alt mare producător auto, pe lângă grupul Stellantis, pentru a ajunge la o producție anuală de 1,3 milioane de vehicule, a declarat, în Parlament, ministrul Industriei, Adolfo Urso, transmite Reuters.
"Avem o reacție pozitivă" privind discuțiile, a afirmat oficialul italian.
Stellantis, care deține brandurile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo, este singurul mare producător auto din Italia, unde a fabricat anul trecut aproximativ 750.000 de vehicule: 520.000 de automobile și 230.000 de camionete, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Vânzările Dacia la nivel global au reînceput să creascăUrso a explicat că autoritățile de la Roma discută de multe luni cu Tesla, iar producătorul american de vehicule electrice (EV) își va revizui planurile pentru Europa.
De asemenea, Guvernul este în negocieri cu trei companii auto importante din China, ai căror reprezentanți au vizitat anul trecut Italia, pentru a evalua potențialele oportunități de investiții.
În decembrie, șeful Tesla, Elon Musk, a fost la Roma, unde a vorbit la o întâlnire politică organizată de partidul premierului italian Giorgia Meloni.
Adolfo Urso susține că Italia trebuie să producă cel puțin 1,3 milioane de vehicule pe an - un milion de automobile și 300.000 de camionete - pentru a-și menține industria auto națională, pe fondul dificultăților provocate de tranziția la mobilitatea electrică.
"Suntem conștienți că este imposibil ca doar Stellantis să ajungă la un milion de vehicule produse în Italia", a declarat ministrul Industriei.
Guvernul și Stellantis sunt deja în negocieri menită să restabilească producția în Italia la un milion de vehicule până la finalul acestui deceniu. Ultima dată când s-au produs un milion de vehicule a fost în 2017.
Săptămâna aceasta, Bloomberg anunța că Michael Shu, director pentru Europa al BYD, a informat că autoritățile de la Roma au contactat producătorul chinez de vehicule electrice ca parte a eforturilor de a atrage un al doilea producător auto în țară.
CITEȘTE ȘI Grupul Autonom, cel mai mare cumpărător de mașini din România, și-a diminuat drastic profitul netRecent, Guvernul condus de Giorgia Meloni a lansat o nouă schemă de stimulare a achizițiilor de automobile noi, cu un buget de 950 de milioane de euro pentru acest an. Urso a spus atunci că autoritățile de la Roma au resurse financiare de aproximativ șase miliarde de euro pentru a susține producția locală în 2025 și anii următori.
"Dacă nu va exista o majorare a producției, care a scăzut dramatic în ultimii ani, fondul pentru industria auto, cu o valoare de aproximativ șase miliarde de euro, va fi folosit, începând de anul următor, pentru a susține noi facilități de producție, pentru a consolida componentele și, desigur, pentru a sprijini înființarea unui alt constructor auto", a declarat miercuri Urso în cursul unei audieri în Parlament. Acesta este "un plan pe care vrem să îl urmărim și asupra căruia am lucrat timp de mai multe luni prin discuții internaționale", a adăugat oficialul italian.