Italia ar putea pierde 73.000 de locuri de muncă în tranziția la automobilele electrice

Italia ar putea pierde 73.000 de locuri de muncă în tranziția la automobilele electrice
scris 4 feb 2022

Tranziția la automobilele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă din Italia, au avertizat mai multe sindicate și o organizație patronală, care au cerut Guvernului să înceapă discuțiile cu privire la măsurile necesare pentru susținerea industriei auto, transmite Reuters.

Analiștii susțin că sectorul auto din Italia ar putea fi lovit mai dur decât în alte țări din cauza mărimii relativ mici a firmelor din această țară și a amplorii investițiilor necesare pentru a respecta obiectivele incluse în planul climatic "Fit-For-55" al Uniunii Europene, printre care se numără și eliminarea automobilelor cu motoare pe ardere internă până în 2035, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Premieră istorică pe piața auto românească CITEȘTE ȘI Premieră istorică pe piața auto românească

"Dacă acest plan nu va fi însoțit de intervenția Guvernului ar putea conduce la pierderea a aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, dintre care 63.000 în perioada 2025-2030", au apreciat într-un comunicat comun asociația angajatorilor Federmeccanica și sindicatele FIM, FIOM și UILM.

Semnatarii subliniază că producția de autovehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unități în 1997, până la 700.000 de unități anul trecut, dintre care mai puțin de 500.000 au fost autoturisme.

"Trebuie să revenim la producția a aproximativ 1,5 milioane unități pe an", a apreciat liderul sindicatului FIOM, Francesca Re David.

Potrivit cifrelor oficiale, industria automoto din Italia are 278.000 de angajați direct și indirect și este responsabilă pentru aproximativ 6% din Produsul Intern Brut.

La începutul acestei săptămâni, ministrul italian al Industriei, Giancarlo Giorgetti, a anunțat că în următoarele săptămâni va prezenta un set de propuneri pentru stimulente destinate să susțină industria automoto din Italia.

De asemenea, sindicatele cer Guvernului de la Roma să încheie un acord final cu grupul Stellantis, cel mai mare constructor de automobile din Italia, pentru a construi o uzină de baterii care să aprovizioneze producția de vehicule electrificate în Italia.

Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a spus anul trecut că grupul franco-italian va construi una dintre uzinele sale europene de baterii la Termoli, centrul Italiei, dar până acum nu a fost semnat un acord definitiv cu autoritățile de la Roma. 

viewscnt
Afla mai multe despre
automobile electrice
italia