Lățimea benzilor de circulație pe drumurile naționale va putea fi redusă, de la 3,5 metri la 3 metri, în anumite cazuri, considerate excepționale, având ca efect creșterea gradului de siguranță în zona intersecțiilor și a trecerilor de pietoni.
Regula va fi aplicată în cazul drumurilor cu 4 benzi.

"În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz”, prevede proiectul redactat în acest sens de Ministerul Transporturilor.
Prin această completare se preconizează următoarele avantaje, arată instituția:

Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.