Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au avansat cu 13,4% în 2016, la 110.529 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 5,48%, în timp ce piața a crescut cu 5,1%, la 2,015 milioane de unități, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
În luna decembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 6,5 %, la 9.770 unități, iar cota de piață a atins 5,03%, în timp ce piața a avansat cu 5,8%, scrie News.ro.
La nivelul pieței franceze, înmatriculările de autoturisme noi au atins peste 2,015 milioane de autoturisme în 2016 și 194.381 de unități în luna decembrie.
Prin evoluția înmatriculărilor în 2016, Dacia este a cincea marcă de pe piața franceză, după Renault (407.933 autoturisme înmatriculate), Peugeot (335.884), Citroen (195.011) și Volkswagen (143.102).
Grupul Renault a consemnat în 2016 un avans de 8% al înmatriculărilor de autoturisme, la 518.462 de unități. În decembrie, înregistrările de mașini ale grupului Renault au crescut cu 0,6%, la 52.971 unități.
Înmatriculările liderului pieței franceze, grupul PSA, care deține mărcile Peugeot și Citroen, au stagnat în 2016, la 558.976 autoturisme, în timp ce în decembrie grupul a consemnat o scădere a înregistrărilor de 3,5 %, la 43.933 unități.
Între cele mai bine vândute 100 de modele în 2016, Dacia Sandero s-a plasat pe locul 6, cu 56.199 unități înmatriculate și o cotă de piață de 2,8%, iar Dacia Duster pe 13, cu 36.428 unități și o cotă de 1,8%. Dacia Lodgy se află pe locul 69, cu 7.557 de vehicule și o cotă de piață de 0,4%, în timp ce Dacia Dokker este pe 89, cu o cotă de 0,3%.
În 2015, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franța, la 97.441 unități. Evoluția negativă a vânzărilor Dacia pe o piață în creștere a dus la scăderea cotei de piață a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08%.