Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au avansat cu 13,4% în 2016, la 110.529 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 5,48%, în timp ce piața a crescut cu 5,1%, la 2,015 milioane de unități, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
În luna decembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 6,5 %, la 9.770 unități, iar cota de piață a atins 5,03%, în timp ce piața a avansat cu 5,8%, scrie News.ro.
La nivelul pieței franceze, înmatriculările de autoturisme noi au atins peste 2,015 milioane de autoturisme în 2016 și 194.381 de unități în luna decembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prin evoluția înmatriculărilor în 2016, Dacia este a cincea marcă de pe piața franceză, după Renault (407.933 autoturisme înmatriculate), Peugeot (335.884), Citroen (195.011) și Volkswagen (143.102).
Grupul Renault a consemnat în 2016 un avans de 8% al înmatriculărilor de autoturisme, la 518.462 de unități. În decembrie, înregistrările de mașini ale grupului Renault au crescut cu 0,6%, la 52.971 unități.
Înmatriculările liderului pieței franceze, grupul PSA, care deține mărcile Peugeot și Citroen, au stagnat în 2016, la 558.976 autoturisme, în timp ce în decembrie grupul a consemnat o scădere a înregistrărilor de 3,5 %, la 43.933 unități.
Între cele mai bine vândute 100 de modele în 2016, Dacia Sandero s-a plasat pe locul 6, cu 56.199 unități înmatriculate și o cotă de piață de 2,8%, iar Dacia Duster pe 13, cu 36.428 unități și o cotă de 1,8%. Dacia Lodgy se află pe locul 69, cu 7.557 de vehicule și o cotă de piață de 0,4%, în timp ce Dacia Dokker este pe 89, cu o cotă de 0,3%.
În 2015, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franța, la 97.441 unități. Evoluția negativă a vânzărilor Dacia pe o piață în creștere a dus la scăderea cotei de piață a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08%.