Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au crescut cu 15% în primele două luni din 2016, față de perioada similară a anului trecut, la 17.493 de unități, avansul fiind peste cel al pieței, potrivit datelor publicate marți de asociația constructorilor francezi de automobile (CCFA).
Per ansamblu, înmatriculările de autovehicule noi în Franța au crescut cu 8,7% în primele două luni ale anului, la 305.139 de unități. Ritmul de creștere peste cel al pieței i-a asigurat mărcii românești o cotă de piață de 5,73% în perioada ianuarie-februarie, față de 5,42% în perioada echivalentă din 2014.
În februarie, vânzările Dacia în Franța au crescut cu 33,7%, la 8.838 de unități, în timp ce avansul la nivelul pieței a fost de 13%, la 166.739 de mașini. Astfel, cota de piață a mărcii românești a urcat, luna trecută, la 5,3%, de la 4,48% în urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI Agenția americană de mediu cere informații legate de emisiile modelelor produse de Mercedes-BenzÎnmatriculările grupului Renault, proprietarul Dacia, au crescut cu 14,2% pe piața franceză în februarie, la 41.550 de unități. La două luni, grupul francez a consemnat o creștere a vânzărilor de 6,1%, la 73.624 de unități.
Anul trecut, Dacia a pierdut teren în Franța, unde a vândut doar 97.441 de mașini, cu 5% mai puține decât anul precedent, în pofida faptului că piața a înregistrat un avans semnificativ, de 6,8%. Astfel, cota de piață a mărcii românești a scăzut la 5,08%, de la 5,7% în 2014.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.