Înmatriculările de autovehicule din România au crescut cu 44,25% în luna iunie, autoturismele având o creștere de peste 50%. După șase luni, înmatriculările de autoturisme au crescut cu peste 30% față de anul trecut, marcând o revenire puternică după recesiunea din ultimul deceniu și confirmând faptul că eliminarea taxei auto a fost benefică pieței auto.
În luna iunie, înregistrările de autoturisme au crescut cu 52,44%, în timp ce piața de vehicule comerciale a crescut cu 24,15%. Au fost înmatriculate 12.241 autoturisme în luna a șasea și 1871 autovehicule pentru mărfuri, față de 8.030 și, respectiv, 1.507 anul trecut.
Cele mai multe autoturisme au aparținut mărcii Dacia, cu 3.814 unități, o creștere impresionantă, de 82%, însă creșterea Skoda, aflată pe locul al doilea a fost și mai mare, 124%, cu 1.208 unități înmatriculate. Locul trei a fost ocupat de Volkswagen, cu doar 14% avans față de iunie 2017. Au existat și mărci care nu au reușit să depășească volumele din iunie 2017, între care o serie de mărci de lux, precum Porsche, Jaguar, Maserati, Bentley, dar și mărci de volum, cum este cazul Fiat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe cele șase luni care au trecut de la începutul anului, liderul Dacia are înmatriculate 16.405 unități, cu 47% mai multe decât în anul anterior, una dintre cele mai bune creșterei de pe piață, dovedind încă o dată că liberalizarea pieței nu poate fi decât benefică, inclusiv pentru mărcile accesibile cum este Dacia.
Practic, marca de la Mioveni a înmatriculat cu peste 5.000 de autoturisme mai mult decât în 2017, pe intervalul ianuarie - iunie, un volum echivalent cu cel atins timp de două luni bune, din 2017. Pe locurile următoare în clasamentul mărcilor se află Skoda și Volkswagen, cu rezultate aproape egale, circa 5.400 de mașini fiecare, cu creșteri diferite, însă, de 40 și, respectiv, 17%.
Ford s-a impus, în acest an, pe locul patru, în fața celor de la Renault (pe locul 5), acestea două fiind urmate de Opel, Hyundai și Mercedes-Benz, singura marcă din top 10 în acest semestru. Ultimele două poziții sunt ocupate de Toyota și Suzuki, ultima ratând cu puțin pragul de 2.000 de autoturisme înmatriculate. Mercedes-Benz este cea mai vândută marcă premium din acest an, având însă o creștere mică, de numai 4%, fiind urmată de BMW (1449 autoturisme), pe locul 12, cu 1% creștere, și de Audi (1.106 unități), locul 15, creștere 13%.
Și la nivelul celor șase luni există câteva mărci cu scădere, este vorba despre Land Rover, Jaguar, Lexus, Maserati și Bentley, unul dintre motive fiind, probabil, migrația clinților către alte mărci, cu mai multe noutăți.
CITEȘTE ȘI Dacia Duster rămâne fără cutie automată, ca urmare a noilor teste WLTP și a introducerii motoarelor Blue dCiClasamentul pe modele arată mici schimbări în zona mașinilor de import, care se situează după primele 3 locuri, ocupate, ca de obicei de modelele Dacia. O scădere neașteptată o are modelul VW Golf, la fel și compacta Renault Megane. Creșteri de peste 100% față de iunie 2017 au avut atât Duster și Sandero, de la Dacia, cât și cele două modele Skoda, Octavia și Rapid, împreună cu Ford Focus, dacă vorbim despre mărcile de import.
În ceea ce privește mașinile second-hand de import, acestea au continuat să scadă în luna iunie, cu 3 procente, și rămân cu o creștere mică, 6,4% peste anul trecut, cu un volum de 294.862 unități înmatriculate de la începutul anului.
Top 10 autoturisme IUNIE 2018