După evoluția importantă a lunilor anterioare, iulie 2024 vine în România cu o creștere de doar +0.5% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de luna iulie a anului 2023 și cu o scădere de -36% față de luna iunie 2024.
Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna iulie 2024, un volum de 12898 unități, cu -4.4% mai puțin față de luna similară din 2023, fiind de menționat că pe întreg anul 2024 înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +10% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Segmentarea pe clase: În luna iulie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
• Clasa A: -80.4%
• Clasa B: +3.1%
• Clasa C: -15.6%
• Clasa D: +17.6%
• Clasa E: +253%
• Clasa F: +37.8%
• SUV: +9.1%
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51.1% în creștere cu +9.1%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25.5%, în scădere cu -15.6% și Clasa B cu o cotă de 15.1%, în creștere cu +3.1% față de cota deținută în luna iulie a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iulie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de +4% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 66%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de -14.8% și dețin o cotă de 9.5% din total.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a VII-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 24.7%, care depășește cu 15.2 p.p. cota deținută de motoarele diesel (nota: categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).
CITEȘTE ȘI SRI vrea să cumpere sute de mașini după derogarea de la GuvernAutoturismele full electrice dețin o cotă de 4.9% din piață, în luna iulie a anului 2024, față de iulie 2023, când reprezentau 14.8%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 4.2%, față de iulie 2023, când reprezentau 3.6%.
CITEȘTE ȘI Vânzările de vehicule electrice fabricate în China ale Tesla au crescutÎn luna iulie 2024 primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Tesla Model 3, cu 168 unități și o creștere de +15% față de aceeași perioadă a anului precedent, Dacia Spring cu 67 unități și o scădere de -92% și Hyundai Kona cu 56 unități.
În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 modele din luna iulie 2024 este condus de: Toyota RAV4 cu 54 unități și o creștere de +3.8%, urmate de KIA CEED cu 51 unități si Ford Kuga cu 43 unități.
CITEȘTE ȘI TAROM lansează o ofertă specialăAutoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 al lunii iulie 2024 Toyota Corolla cu 485 unități, în creștere cu +97% față de iulie 2023, urmată de Toyota RAV4 cu 183 unități si o creștere de +36.6% și Dacia Duster cu 168 unități.
Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în iulie 2024, o creștere de +45% față de luna iulie 2023, din care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o creștere de +49.7%.
Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în iulie 2024, o crestere de +5.9% față de luna iulie 2023, din care autovehiculele comerciale grele (peste 3.5 tone plus autotractoarele) fără bus înregistrează o creștere de +10%, in timp ce vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o creștere de +13%.