Datele finale privind vânzările de automobile electrice din Europa confirmă poziția de ldier de piață al lui Tesla Model 3, care a depășit cele două modele europene produse de Renault și VW, unul dintre ele fiind liderul din 2020. În același timp, Dacia Spring n-a reușit să prindă primele 10 locuri, în clasamentul final, ca urmare a faptului că s-a lansat abia în ultimul trimestru al anului, relevă date analizate de Profit.ro.
O creștere de aproape 70% pentru automobilele electrice din Europa a determinat cu ponderea acestor vehicule în totalul vânzărilor de pe continent să crească simțitor în ultimul an, la peste 10 procente, media UE. Cele mai performante țări, din acest punct de vedere au fost Norvegia, care a avut deja 63% vânzări de electrice din totalul pieței, apoi, la mare distanță, Olanda, cu 19,8% și Suedia, cu 19%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Austria, Germania, Elveția și Danemarca au avut și ele peste 13 procente cotă de piață a vehiculelor electrice. România, spre deosebire de alte domenii, a reușit să nu mai fie la coada clasamentului, chiar dacă se găsește sub media pe continent. Procentul vehiculelor electrice de la noi a fost de 5,1%, mai mare decât cel din Italia și la mică distanță de cel din Belgia. România are cea mai mare subvenție pentru electrice din întreaga Uniune.
În ceea ce privește cele mai vândute automobile electrice din UE, liderul de anul trecut, Renault Zoe, a fost detronat de Tesla Model 3, care a ajuns la 141.221 de clienți, cu 64% mai mulți decât cu un an înainte. Din păcate pentru Zoe, vârsta și concurența tot mai puternică au făcut-o să piardă clienți. Volumul înregistrat, 71.579, a fost cu 28% mai mic decât cel din anul anterior, când se clasa pe primul loc. Pe locul al treilea s-a clasat VW ID.3, primul model lansat de constructorul german în familia ID.
CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe RomâniaCu aproape 70.000 de unități, acesta l-a depășit pe ID.4, modelul din clasa superioară vândut de aceeași marcă. În primele zece modele se află și Skoda Enyaq, un model nou lansat în 2021, tot din grupul VW, care completează astfel vânzările solide ale grupului pe acest segment. Celelalte modele din top 10 sunt deja cunoscute publicului, fiind populare nu doar pe piețele de origine, ci și în celelalte țări. Dacia Spring, lansată abia în octombrie, n-a mai avut forță se ajungă între primele 10 modele vândute, clasându-se astfel pe locul 14, cu 27.569 de unități, după cum reiese din datele colectate de Jato Dynamics din cele 28 de țări ale UE.
Dacă analizăm evoluția vânzărilor de vehicule electrice ale grupului, putem observa cu au produs efecte strategiile de investiții și lansări în propulsia cu baterii, investiții care au generat modificări ale contelor de piață ale acestor grupuri. În acest moment, VW Group mai poate fi ajuns cu greu, ținând cont de cota câștigată, 25%, și de planurile de lansări prezente și viitoare. Dacă în 2018 Nissan, Renault și Tesla erau lideri ai pieței de vehicule electrice, cu modelele Leaf, Zoe și Model S, Volkwagen a reușit pas cu pas să-și adjudece clienți tot mai mulți, în detrimentul competitorilor. Stellantis, al doilea grup ca mărime din Europa, cu investiții consistente în electrificare, are deocamdată 14,5% din piață, reușind astfel să depășească Tesla, dar și grupul Hyundai Kia, care a intrat devreme pe această piață și a avut lansări permanente de modele noi. Renault în schimb, și-a pierdut treptat cota, pentru că nu a mai lansat niciun model nou, până în acest început de 2022, care marchează debutul lui Megane E-Tech.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Mașinile hibrid au depășit în premieră vânzările de mașini diesel, iar propulsiile alternative au trecut pe primul loc în UE, peste benzină