România a avut din nou cea mai mare creștere a pieței de autoturisme noi, pe baza înmatriculărilor raportate de MAI, după cum arată datele ACEA din luna octombrie. Următoarea țară a fost Lituania.
Cu un volum de 10.649 de unități, România a înregistrat cea mai mare creștere a pieței auto din UE, în luna octombrie, de 58,1%, dar rămâne pe locul 15, după numărul de mașini noi înmatriculate, în urma Ungariei. Pe primele 10 luni din 2019, România are o creștere de 18,9%, a doua cea mai mare din UE, după Lituania, volumul total al înmatriculărilor de autoturisme fiind de 134.698 unități, peste cele înregistrate de Ungaria, astfel că se află pe locul 14 în Europa.
Trendul înmatriculărilor din România - 12 luni
Înmatriculările de autoturisme din UE au crescut, în octombrie, cu 8,7%, la 1,17 milioane unități, continuând trendul de luna trecută, pe fondul ntroducerii testelor WLTP în urmă cu un an.
Piața auto a revenit astfel pe un trend de creștere, însă păstrează o scădere foarte mică, 0,7%, față de anul trecut, cu două luni înainte de finalul anului. În total, au fost înmatriculate 12,94 milioane de autoturisme în UE, pe primele 10 luni ale anului, cu aproape 100.000 mai puține decât în 2018, pe intervalul similar.
Diferența este nesemnificativă, mai puțin de 10% din volumul înmatriculat într-o lună pe continent, ceea ce înseamnă că piața va încheia anul pe creștere, cel mai probabil. Practic, în luna zecea, doar Marea Britanie și Cipru au avut valori negative. De la începutul anului, mai sunt țări cu rezultate negative, dar cu diferențe foarte mici față de anul trecut, inclusiv Franța (-0,3%), Italia (-0,8%) și Spania (-6,2%). În schimb, Germania, cea mai mare piață, a crescut pe fondul revenirii vânzărilor celui mai mare grup VW, și a depășit deja 3 milioane de autoturisme înmatriculate, cu peste 1 milion față de celelalte 4 mari piețe din UE.
Marca Dacia este în continuare pe creștere în Europa, chiar dacă pe piața din Germania a avut o scădere neașteptată. Renault Group a avut un avans de 13,2% în octombrie, cu 16,5% pentru Renault și 7,4% pentru Dacia, care a înmatriculat 39.941 de autoturisme. După 10 luni, marca Renault este încă în teritoriul negativ cu vânzările, -6,8%, în timp ce Dacia are o creștere de 11 procente, cu 483.176 autoturisme. Grupul francez mai are de recuperat pentru a atinge nivelul de anul trecut, având, deocamdată, -1% față de 2018.
VW Group a încheiat în forță luna octombrie, cu 30% creștere, având însă o bază de comparație (octombrie 2018) scăzută. Pe 10 luni, mărcile VW Group au o creștere mică, aproape 1 procent, dar în comparație cu celelalte grupuri mari, poate fi considerată o performanță: PSA Group are scădere, -0,5%, Renault Group, scădere de -1%, FCA Group, scădere de 9,2%.