Vânzările de automobile din Franța sunt departe de nivelurile înregistrate în 2019, însă au reușit să recupereze o bună parte din pierderile de anul trecut. Creșterea înmatriculărilor în aprilie a fost de 568%, o creștere care pare mare, dar reflectă de fapt nivelul extrem de mic de anul trecut.
Franța a înmatriculat 140.640 de vehicule în luna aprilie, din care 140.380 au fost autoturisme. Creșterea este de peste 500%, de la 21.000 de autoturisme și, respectiv, 28.000 de vehicule în total, în aprilie 2020, în plină pandemie.
Dacia a înregistrat un volum de 8.133 de autovehicule înmatriculate, cu o creștere neprecizată (peste 500%), la fel ca pentru toate celelalte mărci, în condițiile în care anul trecut, în luna similară, înmatriculările avea scăderi de aproape 100% pentru fiecare marcă. Important este că Dacia a reușit să revină la o cotă de piață de 4,5%, una comparabilă cu cea dinainte de izbucnirea pandemiei. Pe sectorul autoturismelor, cota Dacia a fost chiar mai mare, 5,7%, cu 8025 de unități, fiind susținută de noile Sandero și Sandero Stepway.
Grupul Renault a reușit să înmatriculeze în total aproape 30.000 de autoturisme, beneficiind de o cotă totală de piață de 21,3%. Rivalii de la Stellantis, care acum au 14 mărci în portofoliu, au deja peste 35% din piață și 50.200 de autoturisme înmatriculate.
După patru luni, Dacia a însumat 38.700 de autoturisme înmatriculate în Franța, cu o cotă de piață bună, 6,6%.
Modelul Dacia Sandero 3 se află în topul preferințelor francezilor, clasându-se pe locul 5 în acest an, după patru luni, cu un total de 22.848 unități înmatriculate. Dacia Duster a reușit să atragă 10.124 de clienți în acest interval, ocupând locul 11 în topul vânzărilor, fiind depășit doar de Peugeot 2008, 3008 și Captur, dintre SUV-urile de pe piața franceză.
Piața franceză de autoturisme înregistrează, în intervalul ianuarie – aprilie, o creștere de 51%, cu un volum total de 582.171 unități înmatriculate. Cu tot cu vehiculele comerciale, creșterea este și mai mare, 54,3%, la 742.254 unități.