BMW se bucură în Europa de cel mai mare interes în căutările pe internet, brandul german evidențiindu-se în căutările din 15 țări, precum România, Germania, Austria, Ungaria, Serbia, Muntenegru, Macedonia.
Mercedes-Benz a ocupat locul al doilea ca popularitate printre utilizatorii de internet din 10 țări. Cea mai mare bază de fani ai mărcii se găsește în Rusia, Azerbaidjan, Armenia, Albania și în mai multe țări din Europa de Vest, inclusiv Portugalia, Luxemburg și Belgia.
Toyota s-a clasat pe locul cel mai înalt din Polonia, Bulgaria, Grecia, Lituania și Letonia, conform datelor agregate de Picodi, companie și de analiză a piețelor cu sediul în Polonia.
Au fost luate în calcul statisticile căutărilor pe Google pentru peste 60 de mărci de mașini din clasa premium, medie și economy.
Ambele pe locul 4 au fost Volkswagen și Tesla. Marca americană de mașini electrice este lider în Irlanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția. Producătorul german este preferat de rezidenții spanioli, italieni, bieloruși și ucraineni.
Marca sud-coreeană Hyundai a atins cel mai mare interes în trei țări: Cehia, Slovacia și Islanda.
Cele două mărci franceze Peugeot și Renault, precum și marca suedeză Volvo, sunt ultimele companii care au ajuns în top indiferent de țară. Pe lângă francezi, danezii au fost cei care și-au arătat preferința pentru Peugeot. Renault s-a situat în topul celor mai frecvent căutate mărci de autoturisme din Turcia, iar Volvo este în fruntea clasamentului suedez.
Cercetarea s-a bazat pe o comparație de căutări a 64 de mărci de mașini în 2017–2021. Datele istorice au fost obținute prin Google Keyword Planner. Datele pentru Andorra, Malta, Monaco, San Marino și Vatican nu au fost disponibile.