Industria auto, mult timp un motor de creștere al Europei Centrale, va fi probabil unul dintre principalele obstacole în calea eforturilor regiunii de a se redresa anul acesta, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), se arată într-o analiză Reuters.
Acestea sunt vești proaste pentru Cehia, Ungaria și Slovacia, care sunt în mod special dependente de industria auto, arată Agerpres.
Sectorul auto generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, o zecime din PIB-ul Cehiei și 13% din PIB-ul Slovaciei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană se așteaptă în acest an la o contractare de 7% a PIB-ului Ungariei, de 7,8% a PIB-ului Cehiei și de 9% a PIB-ului Slovaciei.
Grupul auto german Daimler a anunțat că la fabrica sa din Ungaria se lucrează în două schimburi și va fi reintrodus schimbul trei din prima săptămână a lunii august.
Kia Motors Slovacia, subsidiara producătorului auto sud-coreean Kia, vrea să reintroducă schimbul trei din septembrie, în timp ce PSA Slovacia, subsidiara grupului francez PSA, a anunțat că are suficiente comenzi până în toamnă.
Asociația industriei auto din Cehia previzionează că producția auto va scădea cu o cincime în 2020, iar veniturile în sectorul auto se vor reduce cu cel puțin 215 miliarde de coroane (9,6 miliarde de dolari).