Bulgaria și Romania sunt dispuse să ofere ajutoare mai mari pentru a atrage grupul Volkswagen să investească într-o nouă uzină. Pentru a smulge contractul, guvernanții români au fost în Germania, spun surse Profit.ro.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: O uzină VW, care ar putea produce aproximativ 300.000 de autovehicule anual, ar genera venituri uriașe pentru țara în care va fi plasată, dincolo de investiția uriașă, de 1 miliard de euro, și de numărul mare, câteva mii, de locuri de muncă.
Bătălia pentru cei 1 miliard de euro ai VW Group, care ar trebui investiți într-o nouă uzină, pare a fi atins în doar două zile cote ridicate. Atât Bulgaria, cât și România vor să susțină financiar uzina VW, astfel încât constructorul să aleagă una dintre aceste țări.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIDEO Cofondatorul Taxify, mesaje către premier și taximetriști: Înțelegeți să modernizați legislația, concurați la calitate și gândiți-vă la pasageri! Aș fi trist să închid, sper să nu câștige interesul acționarilor firmelor de taxiVolkswagen a anunțat că amână decizia finală pentru construirea unei uzine în Turcia, din cauza conflictului din Siria. Unul dintre acționarii companiei a spus chiar că nu i se pare potrivit ca VW să mai continue această investiție. O decizie va fi luată abia în luna noiembrie.
Vecinii de la sud sunt dispuși să-și dubleze oferta de 135 milioane de euro, la 260 milioane, potrivit presei locale, citate de Automotive News. Rosen Plevneliev, fost președinte, spune că Bulgaria a pregătit o ofertă „minunată”. El a mai vorbit despre posibilitatea de dezvoltare a infrastructurii electrice, dar și despre măsuri în educație care să ajute compania. Reprezentanții guvernamentali nu au făcut comentarii pe marginea acestui subiect.
De partea cealaltă, autoritățile de la București au transmis că au reluat discuțiile cu Volkswagen, surse oficiale pentru Profit.ro spunând că a existat inclusiv o deplasare în Germania pentru discuții directe.
România s-a aflat pe lista scurtă a țărilor în care poate fi construită noua uzină a grupului VW, alături de Bulgaria, Serbia și Turcia, însă compania germană a păstrat doar Serbia și Turcia pentru decizia finală. În cele din urmă, a fost aleasă Turcia, la insistențele unuia dintre marii acționari ai companiei, Qatar Holding, care deține aproape 15%, după cum susține presa germană.
Acum, însă, România speră la o nouă șansă.