Invazia Rusiei în Ucraina i-a determinat observatorii din industria auto să își reducă previziunile de producție și vânzări pentru următorii doi ani, din cauza deficitului de materiale și piese și a prețurilor mai mari, precum și a pierderii acestor piețe de desfacere, relatează CNBC.
Criza a dus la închiderea de fabrici din Europa de Est și a provocat creșteri ale prețurilor materiilor prime deja ridicate, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unele fabrici din Ucraina au încercat să își continue activitățile pe fondul invaziei, iar muncitorii au fost nevoiți să întrerupă lucrul pentru a fugi de atacurile cu rachete.
În martie, S&P Global Mobility, fosta IHS Markit, și-a redus estimarea privind producția auto globală cu 2,6 milioane de vehicule atât în 2022, cât și în 2023, din cauza conflictului.
Cel mai rău scenariu însumează o producție pierdută de până la 4 milioane de vehicule.
Producția auto europeană este de așteptat să scadă cu aproximativ 9% - aproximativ 1 milion de mașini. O parte din acest declin va fi provucat în mod direct de pierderea vânzărilor de mașini în Rusia și Ucraina, dar aceste țări împreună formează o cotă mică din piața auto globală - aproximativ 2% din total în 2021.
Îngrijorarea mai mare este lipsa de materiale și piese, care afectează deja producătorii de automobile europeni și, avertizează raportul, s-ar putea răspândi pe alte piețe dacă războiul va continua.
Separat, analiștii S&P Global Ratings prognozează, de asemenea, că în 2022 vânzările globale de mașini vor scădea cu 2% față de nivelul din 2021.
Acesta este o scădere semnificativă față de creșterea cu 4%-6% a vânzărilor pentru 2022, pe care grupul o anticipase ultima dată în octombrie 2021.
Raportul a evidențiat întreruperi ale aprovizionării cu piese auto critice din regiune, în special cablaje din Ucraina.
De asemenea, producătorii sunt expuși riscului lipsei unor materii prime - Rusia produce aproximativ 40% din paladiul brut din lume - care este folosit pentru curățarea eșapamentului vehiculelor.
Regiunea este, de asemenea, un producător de nichel, care este folosit în bateriile vehiculelor electrice.
Chiar și mineralele și metalele comune, cum ar fi fierul, sunt afectate. Toate acestea sunt materiale cheie folosite la fabricarea mașinilor.