HARTĂ Lucrările la o nouă alternativă la DN 1 ar putea începe în septembrie. Guvernul nu renunță la autostrada Ploiești-Brașov

HARTĂ Lucrările la o nouă alternativă la DN 1 ar putea începe în septembrie. Guvernul nu renunță la autostrada Ploiești-Brașov
scris 7 iun 2023

Lucrările de modernizare a DJ 102 I Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov), drum care ar urma să decongestioneze traficul de pe DN 1 până la finalizarea autostrăzii, ar putea începe în septembrie, însă demararea lor este condiționată de îndeplinirea obligațiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor județene Brașov și Prahova, în ceea ce privește exproprierea terenurilor afectate de investiție, se arată într-un comunicat remis de Consiliul Județean (CJ) Brașov.

Este una dintre concluziile discuțiilor ce au avut loc marți, la sediul CNI, în cadrul cărora a fost analizat stadiul implementării contractului, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Mai au nevoie mașinile de radio? SUA vor să interzică eliminarea lui pentru reducerea costurilor de producție, deoarece e mijloc de comunicare strategic CITEȘTE ȘI Mai au nevoie mașinile de radio? SUA vor să interzică eliminarea lui pentru reducerea costurilor de producție, deoarece e mijloc de comunicare strategic
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„În prezent, se lucrează la proiectul tehnic de execuție, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuției Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023. Demararea lucrărilor este condiționată de este condiționată de îndeplinirea obligațiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor județene Brașov și Prahova, în ceea ce privește exproprierea terenurilor afectate de investiție. În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudețean”, se arată în comunicatul CJ Brașov.

Totodată, potrivit sursei citate, oficialii brașoveni au propus ca serviciile de proiectare poduri tehnologice și rute ocolitoare, care inițial erau în responsabilitatea celor două administrații județene, să fie contractate și implementate de CNI, finanțarea rămânând în sarcina consiliilor județene Brașov și Prahova, iar această idee a fost agreată la nivelul conducerii CNI.

De asemenea, au fost discutate responsabilitățile părților în ce privește relocarea rețelelor de utilități, în cazul în care acest lucru va fi necesar în cursul implementării proiectului, a menționat sursa citată.

„Reabilitarea și modernizarea DJ 102 I reprezintă un obiectiv de importanță strategică pentru județele Brașov și Prahova, un proiect pe care l-am inițiat acum trei ani, împreună cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, cu colegul Mihail Veștea și cu reprezentanții autorităților județene și locale din Prahova. Cu toții am convenit că este nevoie de o soluție alternativă pentru descongestionarea traficului de pe Drumul Național 1, până la momentul construcției autostrăzii Comarnic – Brașov, iar acest tronson rutier s-a dovedit cel mai potrivit. Este esențial faptul că autoritățile centrale, respectiv Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și CNI SA ne-au acordat tot sprijinul pe partea de implementare, având în vedere că vorbim despre un contract de lucrări care depășește 405,4 milioane lei”, a subliniat, în comunicatul citat, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

După Binance, autoritățile americane dau în judecată Coinbase, cea mai mare bursă pentru criptomonede din SUA CITEȘTE ȘI După Binance, autoritățile americane dau în judecată Coinbase, cea mai mare bursă pentru criptomonede din SUA

Finanțarea proiectului este asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Programul național de construcții de interes public sau social derulat de CNI SA, iar județele Prahova și Brașov au în responsabilități finanțarea din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program.

Drumul care urmează să fie proiectat, reabilitat și modernizat se desfășoară între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,63 km și este împărțit pe două tronsoane, câte unul în fiecare dintre județele Brașov și Prahova.

În luna martie, premierul Nicolae Ciucă a declarat, la semnarea contractului pentru modernizarea și reabilitarea Drumului Județean 1021 Valea Doftanei, județul Prahova - Brădet, județul Brașov, că aceste lucrări vor asigura fluidizarea traficului și vor crea oportunități economice și turistice. Șeful Executivului a adăugat că nu a fost abandonat proiectul autostrăzii care leagă Ploiești de Brașov.

„Mă bucur că un proiect început în 1985 ajunge astăzi să fie transpus în realitate și vorbim despre un tronson de drum care va trece Carpații și va reuși să lege subul țării de centrul țării, un proiect foarte important pentru noi toți. Sigur că are relevanță foarte mare pentru localitățile de pe Valea Doftanei, pentru cetățenii din acest perimetru pentru că, pe de o parte asigură fluidizarea traficului, de cealaltă parte asigură oportunități atât economice, cât și turistice. Este un proiect pe care îl vom realiza cu bani de la bugetul de stat. Este unul dintre proiectele cele mai importante pe care le va desfășura Ministerul Dezvoltării, prin CNI, și are ca obiect infrastructura rutieră”, a afirmat Nicolae Ciucă la  semnarea contractului pentru reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 1021 Valea Doftanei, județul Prahova - Brădet, județul Brașov.

VIDEO Statele ex-comuniste NATO vor extinderea sistemului de conducte de carburanți al Alianței CITEȘTE ȘI VIDEO Statele ex-comuniste NATO vor extinderea sistemului de conducte de carburanți al Alianței

Acesta a adăugat că nu a fost abandonat nici proiectul care leagă Ploieștiul de Brașov, prin autostradă.

„Doresc să subliniez că nu s-a renunțat la proiectul legării Ploieștiului de Brașov prin autostradă și discuțiile pe care le avem la nivelul Guvernului, asumarea pe care sperăm să o finalizăm printr-o decizie atât politică, cât guvernamentală foarte curând, să concretizeze demararea proiectului pentru autostrada Ploiești - Brașov”, a conchis premierul.

Pe 23 februarie, Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) - Brădet (județul Brașov).

HARTĂ Lucrările la o nouă alternativă la DN 1 ar putea începe în septembrie. Guvernul nu renunță la autostrada Ploiești-Brașov
viewscnt
Afla mai multe despre
dn1
ploiesti brasov
ciuca