Departamentul pentru Energie al SUA intenționează să împrumute până la 9,2 miliarde de dolari unei companii mixte a Ford Motor și a companiei sud-coreene SK On, pentru a o ajuta să construiască trei fabrici de baterii în Tennessee și Kentucky, transmite Reuters.
Angajamentul condiționat pentru împrumutul guvernamental cu costuri reduse, destinat companiei mixte BlueOval SK, provine din programul de împrumut al guvernului pentru producția de vehicule cu tehnologie avansată (ATVM), scrie News.ro
SK este o divizie a SK Innovation din Coreea de Sud.
Compania mixtă construiește trei fabrici de producție de baterii în Kentucky și Tennessee, capabile să producă în mod colectiv peste 120 de gigawați pe oră anual, a spus Departamentul de Energie.
Jigar Shah, șeful Biroului pentru Programe de Împrumut al Departamentului pentru Energie, a declarat într-un interviu că scopul său ”este ca oamenii să aleagă să pună aceste lanțuri de aprovizionare aici, în Statele Unite, nu în alte țări, și să le facă aici mai rapid și cu mai multă încredere."
Acesta este al șaselea împrumut pentru proiectele lanțului de aprovizionare cu baterii din programul ATVM.
Uzinele vor înlocui peste 455 de milioane de galoane de benzină pe an, pe durata de viață a vehiculelor alimentate de bateriile pe care le produc acestea.
CITEȘTE ȘI Renault vrea să producă vehicule electrice în Coreea de SudProiectul este așteptat să creeze 5.000 de locuri de muncă în construcții în Tennessee și Kentucky și 7.500 de locuri de muncă operaționale, odată ce fabricile vor fi puse în funcțiune.
Tranzițiile tehnologice majore au fost întotdeauna accelerate de colaborarea dintre sectorul public și cel privat”, a declarat directorul financiar al Ford Dave Webb.
CEO-ul BlueOval SK, Robert Rhee, a declarat că împrumutul va fi folosit pentru ”întărirea lanțurilor critice de aprovizionare interne și pentru a produce baterii de înaltă calitate pentru viitoarele vehicule electrice Ford și Lincoln”.
Legea de reducere a inflației, de 430 de miliarde de dolari, aprobată în august creează, de asemenea, un nou credit fiscal pentru producția de baterii, de 45 de dolari pe kilowatt.
CEO-ul Ford, Jim Farley, a declarat în octombrie că, între 2023 și 2026, ”estimăm că un credit fiscal combinat disponibil pentru Ford și partenerii noștri pentru baterii ar putea să însumeze mai mult de 7 miliarde de dolari”.
Împrumutul va finanța două proiecte de baterii în statele cu tendință republicană.
Mulți republicani din Congres au criticat eforturile administrației Biden de a crește producția de vehicule electrice și baterii.
Anul trecut, departamentul a acordat unei companii mixte a General Motors și LG Energy Solution 2,5 miliarde de dolari pentru a ajuta la finanțarea construcției de noi instalații de producție a celulelor de baterii litiu-ion.
Împrumutul acordat Ultium Cells este pentru facilități din Ohio, Tennessee și Michigan.
CITEȘTE ȘI Deschiderea podului de la Dunăre, amânată. Noul termen avansat de ministrul Sorin GrindeanuÎn septembrie 2009, Ford a primit un împrumut guvernamental low-cost de 5,9 miliarde de dolari din același program, o sursă importantă de lichiditate în urma crizei financiare globale. Și-a finalizat plățile anul trecut, după ce a amânat unele în 2020.
Ford a anunțat în februarie o înțelegere separată pentru a cheltui 3,5 miliarde de dolari pentru a utiliza tehnologia companiei chineze de baterii CATL pentru a construi o fabrică de baterii în Michigan. Acest plan a fost criticat de unii republicani.
Tesla a primit în 2010 un împrumut de 465 de milioane de dolari din programul care i-a permis să deschidă o fabrică în Fremont, California, și să construiască mașina electrică Model S. A rambursat împrumutul în 2013.