Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, l-a întrebat luni pe directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, câte vehicule Mercedes trebuie să fie modificate pentru a respecta normele referitoare la emisii și i-a dat termen până pe 15 iunie să prezinte o soluție în cazul vehiculelor comerciale Vito, transmite Reuters.
Șeful producătorului german de automobile de lux a fost invitat la o întâlnire cu ușile închise la minister, pentru a discuta despre o investigație a autorităților de reglementare legată de dispozitivele software găsite pe vehiculele respective de autoritatea germană de reglementare a sectorului auto, KBA, scrie News.ro.
Instituția a cerut săptămâna trecută grupului Daimler să recheme vehiculele comerciale Vito echipate cu motoare de 1,6 litri deoarce nu respectă reglementările privind nivelul emisiilor. Investigația are loc în urma scandalului referitor la maniplarea testelor de poluare de către Volkswagen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Vom avea o discuție aprofundată legată de întrebări tehnice complexe, pentru a vedea câte vehicule sunt afectate”, a declarat ministrul Scheuer, adăugând că Daimler a primit termen până pe 15 iunie să vină cu o soluție care să rezolve problemele emisiilor vehiculelor Vito.
”La o întâlnire viitoare programată peste 14 zile vom discuta despre rezultate concrete”, a adăugat Scheuer.
Întrebat cum a decurs întâlnirea, Zetsche a spus că a fost o discuție bună și că se va vedea din nou cu Zetsche peste 14 zile.
Ministrul a arătat că vehiculul Vito a fost echipat cu un dispozitiv software care influențează funcționarea filtrului de emisii SCR, ceea ce duce la un nivel mai ridicat de emisii de oxid de nitrogen.
Publicația Bild am Sonntag a relatat, fără să menționeze sursa informației, că investigația include aproximativ 40.000 de vehicule Mercedes-Benz Vito și 80.000 de automobile Clasa C, pentru posibila existență a unui soft ilegal care permite ca vehiculele să emită o cantitate mai mare de emisii fără ca acestea să fie detectate.
Daimler a anunțat că va contesta decizia KBA de a clasifica softul ca fiind ilegal inclusiv în justiție, dar a precizat că va colabora în cadrul investigației.
Producătorii auto europeni au investit masiv în motoare diesel, care produc o cantitate mai mică de dioxid de carbon, dar care emit alte substante poluante care provoacă mai multe afecțiuni respiratorii comparativ cu motoarele pe benzină.
Primăriile germane au dreptul să interzică circulația pe străzile orașelor a vehiculelor diesel mai vechi, ca măsură imediată pentru a aduce nivelul poluării aerului la nivelul permis de legislația Uniunii Europene.