Guvernul francez își va reduce cu o treime ajutorul financiar pentru achiziționarea de vehicule electrice și va înăspri sancțiunile împotriva vehiculelor cu emisii ridicate de CO2, potrivit propunerii sale de buget pentru 2025, scrie Reuters.
„Datorită economiei de scară și a progreselor înregistrate în domeniul bateriilor, costul vehiculelor electrice a scăzut, iar ponderea lor în totalul vehiculelor vândute a crescut, reducând astfel nevoia de subvenții”, a declarat Ministerul de Finanțe, arată G4Media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Asistența pentru achiziționarea de vehicule nepoluante va scădea la 1 miliard de euro în 2025”, a declarat ministerul, adăugând: „Se va acorda prioritate finanțării pentru cele mai modeste gospodării”.
În prezent, 1,5 miliarde de euro sunt alocate programului, care prevede un bonus de până la 7.000 de euro pentru un vehicul electric și finanțare pentru leasing, care permite gospodăriilor cu venituri reduse să cumpere un vehicul electric începând de la 100 de euro pe lună.
Ministerul nu a specificat modul în care reducerile vor afecta bonusul, numărul de contracte de leasing sau cota de fonduri alocate fiecărei părți a programului.
CITEȘTE ȘI FOTO Incident în gara din Strasbourg, unde un tren a fost evacuat după ce s-ar fi auzit exploziiReprezentanții industriei auto au declarat că asistența guvernamentală este în continuare necesară deoarece vânzările de vehicule electrice au stagnat la 17% pe piața franceză, iar producătorii auto trebuie să reducă drastic emisiile de dioxid de carbon pentru vehiculele pe care le vând dacă vor să evite amenzi europene grele.
„Dacă doriți să îndepliniți momentul tranziției electrice, aceasta trebuie să aibă loc cu stimulente”, a declarat reporterilor Luc Chatel, președintele Platformei Automobile. „Dacă schimbați regulile la fiecare patru zile și reduceți bonusul, ce se va întâmpla? Am văzut asta în Germania”.
CITEȘTE ȘI Elon Musk prezintă în această noapte „Cybercab”, proiectul robotaxi promis de mai mulți aniVânzările de vehicule electrice în Germania s-au prăbușit după ce țara și-a încheiat programul de subvenționare la sfârșitul anului trecut, ponderea vehiculelor electrice scăzând la 12,6% la începutul acestui an de la 16,4% în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit autorității de transport KBA.