La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Executivul a aprobat reintroducerea toleranțelor la mase și dimensiuni pentru depășirile peste limitele maxime admise precum șin alte revendicări cu rezolvare imediată ale transportatorilor.
Alte actele normative, promovate de către Ministerul Transporturilor, au soluționat, potrivit Guvernului, și alte revendicări, respectiv:
- Eliminarea diferențierii între transportul rutier național și transportul rutier internațional în privința acordării despăgubirilor conform Convenției CMR, prevedere stabilită prin Ordonanța pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul transportului rutier
- Posibilitatea reducerii tarifelor Autorizațiilor Speciale de Transport (AST) prin asigurarea competenței Adunării Generale a Acționarilor a CNAIR S.A. privind aprobarea tarifelor pentru prestațiile specifice, altele decât tariful de utilizare a rețelei de drumuri.
- Eliminarea obligativității deținerii de către conducătorii auto a atestatului pentru transport agabaritic.
Cu privire la măsurile care nu necesită adoptarea prin acte normative, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a inițiat, în vederea reducerii timpilor de așteptare, implementarea separării fluxurilor UE și non-UE în punctele de trecere a frontierei (care permit acest lucru) și este în derulare identificarea soluțiilor tehnice aferente.
De asemenea, Ministerul Transoporturilor anunță că în această perioadă este în derulare procedura de constituire a două grupuri de lucru pentru modificarea OG nr. 49/2022 privind transportul alternativ și pentru îmbunătățirea cadrului normativ în vederea eliminării ”pirateriei” în transporturi. Astfel, de luni 22.01.2024, aceste grupuri de lucru vor fi constituite și își vor începe activitatea.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO După 20 de ani, Bucureștiul are troleibuze noi. Vehiculele polonezilor au ajuns, pe ce rută vor circula