Grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a lansat operațiunile Train Hungary – Sucursala Ljublijana, în Slovenia, extinzându-și astfel activitatea diviziei de transport feroviar de marfă la zece țări din regiune.
„Extinderea pe piața de profil din Slovenia se încadrează în strategia de eficientizare și interconectare a serviciilor pe care le oferim clienților noștri internaționali”, spune Gruia Stoica, Președintele Grupului Grampet – Grup Feroviar Român. „Primele săptămâni de activitate în Slovenia au generat rezultate foarte bune, în linie cu perspectivele întregii activități de transport internațional de marfă din cadrul Grupului Grampet”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Divizia, care include operatorii GRUP FEROVIAR ROMÂN, TRAIN HUNGARY Budapesta, TRAIN HUNGARY - Sucursala Zagreb, BULGARIAN RAILWAY COMPANY, EURORAIL LOGISTCS doo Serbia, GRAMPET CARGO AUSTRIA și TRAIN HUNGARY – Sucursala Ljublijana, are o flotă de aproximativ 20.000 vagoane și 400 locomotive.
„Per ansamblu, acești operatori generează o parte importantă din cifra noastră anuală de afaceri, cele mai importante rezultate fiind înregistrate în Ungaria, Croația și Bulgaria, unde creștem susținut, de la an la an”, continuă Gruia Stoica. „Experiența și know-how-ul pe care echipa GRAMPET - Grup Feroviar Român a exportat-o în fiecare dintre aceste țări s-a dovedit esențială pentru consolidarea prezenței noastre pe piața europeană de transport feroviar de marfă. În timp, ne-am diversificat prezența și serviciile oferite clienților, extinzându-ne activitatea în alte domenii consacrate de brandul GRAMPET și devenind investitori străini de calibru pentru statele din regiune”.
Grampet este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și din Europa Centrală și de Sud-Est, având circa 7.000 de angajați. Grupul este controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăAnul trecut, Gruia Stoica a fost condamnat de judecătorii Tribunalului Iași, la patru ani de închisoare cu executare, în dosarul privatizării societății Transbordare Vagoane Marfă, sentința nefiind definitivă. Potrivit rechizitoriului DIICOT, Gruia Stoica, împreună cu alte două persoane implicate în dosar, ar fi achiziționat un pachet majoritar de acțiuni la SC Transbordare Vagoane Marfă, apoi a schimbat conducerea societății și a introdus compania într-un circuit financiar fictiv, alături de alte companii, pentru evaziune fiscală și spălare de bani.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de statÎn 2016, Stoica a fost condamnat definitiv la 2 ani de închisoare cu suspendare și muncă în folosul comunității, cu acuzația de trafic de influență în dosarul legat de fraudarea licitației Complexului Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui.