Procedurile care trebuie îndeplinite pentru ca Grup Feroviar Român (GFR) să intre, după mai mulți ani de încercări, pe piața elenă, sunt așteptate să fie finalizate în această lună, prin omologarea vehiculelor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ulterior, GFR a depus două cereri de omologare a vehiculelor, pentru a începe operațiunile de transport pe infrastructura feroviară greacă, respectiv pentru o unitate electrică și una diesel, așteptarea fiind acum ca versiunea finală a deciziilor de omologare a celor două vehicule să fie emisă în această lună.
Acordarea de către Autoritatea de Reglementare Feroviară, în luna iulie 2021, a aprobării pentru cele două vehicule marchează începutul proiectului de transport al companiei GFR în infrastructura feroviară greacă, indică presa elenă.
GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, prezent deja în țări ca Ungaria, Bulgaria și Austria, vrea să intre pe încă cel puțin 7 noi piețe: Cehia, Macedonia de Nord, Slovacia, Belgia, Olanda, Muntenegru și Slovenia, era indicat anul trecut. În februarie acest an, Grupul Grampet al lui Gruia Stoica a anunțat că a lansat operațiunile Train Hungary – Sucursala Ljublijana, în Slovenia, extinzându-și astfel activitatea diviziei de transport feroviar de marfă la zece țări din regiune.
Grampet este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și din Europa Centrală și de Sud-Est, având circa 7.000 de angajați.
CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din RomâniaAnul trecut, Gruia Stoica a fost condamnat de judecătorii Tribunalului Iași, la patru ani de închisoare cu executare, în dosarul privatizării societății Transbordare Vagoane Marfă, sentința nefiind definitivă.
În 2016, Stoica a fost condamnat definitiv la 2 ani de închisoare cu suspendare și muncă în folosul comunității, cu acuzația de trafic de influență în dosarul legat de fraudarea licitației Complexului Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui.