Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, luni seară, că stadiul lucrărilor pentru primul tronson al magistralei de metrou M6, care va lega Piața 1 Mai de mall-ul de la Băneasa, a ajuns la 15-16%, în timp ce pentru al doilea tronson al magistralei, care va duce de la Băneasa la aeroportul de la Otopeni, a fost emisă autorizația de construire, lucrările urmând a demara în săptămânile următoare.
”Vorbim de două tronsoane, unul de la Piața 1 Mai până la mall Băneasa și al doilea tronson de la mal Băneasa la aeroport. S-a început bine pe prima secțiune. Sunt șase spații pe prima secțiune, șase pe a doua. S-a ajuns undeva la 15-16%, în urmă cu câteva săptămâni au început lucrările. Sunt monitorizați foarte bine, finanțare există”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni seară, la Antena 3, referindu-se la magistrala de metrou M6.
Ministrul anunță că săptămânile următoare vor începe lucrările pentru al doilea tronson.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Se va intra pe fază de execuție săptămânile viitoare și pe al doilea tronson, pentru că s-a obținut autorizația de construire”, a adăugat Grindeanu.
Acesta a precizat că, în ceea ce privește termenele la care noua magistrală va fi terminată, ”finalul final este 2027 pe un tronson, 2028 pe celălalt tronson de la Băneasa la Otopeni”.
Ministrul Transporturilor a vorbit și despre modul în care lucrările pentru realizarea magistralei de metrou afectează traficul rutier, arătând, în acest context, că Ministerul Transporturilor a încercat să sincronizeze lucrările cu cele realizate de Primăria Capitalei.
”Eu zic că, atât cât a ținut de noi, am încercat să corelăm aceste lucrări cu cele care țin de Primărie”, a explicat Grindeanu, în acest context.
În 9 august, Metrorex anunța obținerea autorizației de construire pentru Lotul 1.2 al Magistralei 6 de metrou, marcând un pas important în proiectul privind construcția Magistralei 6 între 1 Mai – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni.
Lucrarea este realizată de asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA, în baza contractului de proiectare și execuție lucrări de structură de rezistență semnat cu Metrorex pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km între Stațiile Tokyo și Aeroport Otopeni.