Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat descentralizarea unor proiecte de investiții, privind variantele de ocolire și drumurile expres, care vor fi tramsmise spre realizare autorităților locale iar Ministerul va plăti la final lucrările. El a criticat și termenele pentru realizarea unor obiective, despre care a spus că sunt de ”noaptea minții”, în condițiile în care doar studiile de fezabilitate au termene de 4 ani.
El a precizat că propune ca variantele de ocolire sau drumuri expres mai simple să fie date la autoritățile locale, iar Ministerul Transporturilor, într-un final, să plătească lucrările respective, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”CNAIR, în acest moment, are foarte multe proiecte în desfășurare, avem situații în care avem termenele sunt incredibil de lungi, pentru lucrări simple, și CNAIR este sufocat de proiecte de acest tip. De aceea, am luat decizia de a descentraliza aceste proiecte de mai mică amploare, să fie implementate de autoritățile locale”, a spus ministrul.
Sorin Grindeanu a precizat că urmează la nivel de CNAIR să se aprobe în CA această procedură de descentralizare.
”Cred că este o soluție foarte bună, nu doar în Dâmbovița, ci în toată țara, pentru că autoritățile locale au un interes mult mai mare de a face aceste lucrări decât cele centrale, și pot verifica termenii contractului, inclusiv cele care țin de durată”, a mai spus Grindeanu. Ministrul a criticat și termenele lungi de realizare a studiilor de fezabilitate, în cazul unor proiecte, care ajung și până la 4 ani. ”Aceste termene sunt de noaptea minții, ca să fiu cât se poate de clar, să ai sf-ul ( studiul de fezabilitate, nr) între Craiova și Lugoj 4 ani, dar, a fost o licitație, s-a adjudecat, caietul de sarcini s-a făcut, trebuie să mergem înainte”, a comentat Grindeanu.