România a avut, în august, cel mai mare declin al pieței de autoturisme noi din Europa, de 51,9%, relevă datele Asociaței Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA). La nivelul UE, scăderea a fost de 18,9%, iar în Europa (UE+EFTA+Marea Britanie), de 17,6%.
În iulie, piața auto din România a scăzut cu 44,2%.
După România, cea mai abruptă scădere a pieței auto, de 42,3%, a fost raportată de Estonia.
CITEȘTE ȘI British Airways ar putea renunța la 10.000 de angajați din cauza pandemiei. "Încă luptăm pentru supraviețuire"Declinul anual al pieței auto din UE s-a accentuat puternic față de luna anterioară, după 3 luni de temperare.
Cele mai bune evoluții în august au fost înregistrate de Luxemburg (13,9%) și Danemarca (+14,9%).
Pe întreaga piață europeană, înmatriculările s-au redus în august cu 17,6%, la 884.394 unități (datele includ atât UE, cât și EFTA și Marea Britanie n.red).
La nivelul primelor 8 luni din an, România a avut al șaptea mare declin din Europa și UE al pieței auto, de 37,5%. La nivelul Uniunii, scăderea a fost de 32%, iar pe întreaga piață europeană, de 32,9%.
Înmatriculările Dacia în UE au avut un declin de 35,2% în august și de 40,3% de la începutul anului. Scăderea Dacia a fost mai puternică decât cea raportată la nivelul grupului Ranault, proprietarul mărcii, Astfel, grupul francez a avut, per ansamblu, un declin de 24,7% în august și de 34,5% în primele 8 luni din an.