Vânzările de autoturisme electrice au ajuns aproape de 10% din vânzările totale la nivel global, după o creștere vertiginoasă raportată la perioada similară de anul trecut. Privit din sens invers, motoarele cu combustie acoperă în continuare peste 90% din vânzările globale.
Numărul de autoturisme vândute în prima jumătate a anului 2019, la nivel global, s-a ridicat la 39,06 milioane de unități, cu 7 procente mai puține decât în 2018, potrivit datelor publicate de Jato Dynamics. Dintre toate segmentele de piață, doar pickup-urile au crescut, cu 2%. Printre cele mai mici scăderi se numără cele ale SUV-urilor, -3%, cu un total de 14,76 milioane unități, care își majorează astfel cota de piață la 36,2%.
Scăderile SUV-urilor nu au fost generate doar de China (4,7 milioane de unități, -15% față de anult recut), deoarece datele arată că au fost 16 piețe pe care au scăzut. Cele mai mari scăderi pe clase s-au înregistrat la subcompacte, executive și vanuri. Pe piețele importante, SUA, Europa, Asia de Sud-Est, Brazilia, SUV-urile continuă să crească.
O schimbare majoră s-a produs în Topul celor mai vândute automobile la nivel global, unde Ford F-150 nu mai este liderul vânzărilor. Toyota Corolla a reușit să urce pe prima poziție, ca urmare a revenirii, în Europa, la numele Corolla, în loc de Auris.
Al doilea cel mai vândut model a fost tot o Toyota, RAV4, cel mai vândut SUV din lume, urmată de Honda Civic și Honda CR-V, Ford F-150 fiind abia pe locul al cincilea. Modelele VW, Golf și Polo, au pierdut teren în acest an, așa cum s-a întâmplat și cu Nissan X-Trail și Qashqai.
Creșteri importante au fost semnalate și în zona SUV-urilor mici, unde Toyota C-HR și Volkswagen T-Roc se numără printre cele mai populare.
CITEȘTE ȘI FOTO Film de prezentare a noului model electric MINI Cooper SE, pe Transfăgărășan: " "Într-un ac de păr, trece la mică distanță de o turmă de oi."În ceea ce privește autoturismele „electrificate”, adică full electrice, hibride plug-in, hibride și electrice cu range-extender, acestea au crescut cu 36%, potrivit Jato, în primele șase luni, în timp ce cele propulsate exclusiv electric au crescut cu 92%, la aproximativ 780.000 de unități. Cele mai vândute modele electrice au fost Tesla Model 3, BYD E5 și BAIC EU.
Datele Jato au fost colectate din 54 de țări, ceea ce reprezintă 92% din piața auto mondială.